1. În momentul de față, UPC Cablecom este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de telecomunicații din Elveția. Procesul de digitalizare funcționează bine pe teritoriul Elveției. Cât de greu sau de ușor este punerea în aplicare a planului de digitalizare în întreaga țară?
Majoritatea covârșitoare atât a populației din Elveția, cât și a cliențior noștri deja au ales televiziunea digitală. De la eliminarea modalității de codare standardă în 2012, toți clienții UPC Cablecom au avut posibilitatea să privească televiziune digitală fără costuri suplimentare. Prin urmare, este foarte ușor pentru clienții noștri de a trece de la televiziunea analogică la oferta digitală. Clienții care dețin un nou set de televizor se pot pur și simplu conecta la mufa de cablu și bucura de televiziune digitală de calitate HD (Înaltă Definiție). Clienții care la moment privesc televiziune analogică, cu ajutorul unui televizor cu tub catodic, pot beneficia în oferta noastră de un convertor gratuit, care schimbă semnalul de televiziune digitală într-un semnal analogic. Acest lucru permite ca acești clienți sa privescă televizorul, fără costuri suplimentare, în timp ce primesc un număr mai mare de canale. Acești clienți beneficiază de asemenea de internet gratuit la viteza de 2 Mb/s.
2. În opinia dvs, ce factori influențează punerea în aplicare a procesului de digitalizare?
Găsesc avantajele televiziunii digitale drept motorul de trecere de la televiziunea analogică la televiziunea digitală. Clienții de astăzi doresc acces la mai multe canale și vor să se bucure de o calitate remarcabilă a imaginii și sunetului. Mai mult decât atât, toate canalele de televiziune majore se difuzează acum și în calitate HD. Funcțiile, precum înregistrarea, reluarea și Video on Demand, sunt, de asemenea, importante, deoarece mulți clienți nu mai doresc televiziune fără aceste servicii. Televiziunea digitală oferă totul. Faptul că clienții noștri doresc acum să privească televiziune și filme de pe smartphone-urile și tablete lor, în timp ce sunt afară și se mișcă activ, la fel este un element care mișcă digitalizarea televiziunii înainte. În cele din urmă, clienții noștri sunt cei care decid cât de repede are loc digitalizarea.
3. Cum sunt gestionate schimbările, aduse de procesul de digitalizare, de către consumatori și jucătorii din piața de telecomunicații?
Companiile de telecomunicații trebuie să fie conștiente de dezvolatarea tehnologiilor și să le monitorizeze minuțios. Clienții unei companii de telecomunicații care oferă TV, internet și telefonie, sunt un grup foarte divers: unii clienții așteaptă ca firma să le ofere cele mai noi realizări tehnologice în formă de produs, cât mai repede posibil, în timp ce alții sunt mulțumiți de produsul ce-l dețin și nu sunt interesați în schimbări. Dificultatea aici este de a găsi un compromis care ar satisface ambele grupuri. Din acest motiv, trecerea de la analogic la era digitală solicită timp, caci și clienți au diferite perspective și viziuni la acest subiect. Astăzi, televiziunea digitală și televiziunea în calitate HD în Elveția este un standard, iar trecerea de la televiziunea analogică la cea digitală este în mare măsură finalizată. De la eliminarea modalității de codare standardă în 2012, UPC Cablecom s-a retras treptat din televiziunea analogică și va închide serviciul complet în anul viitor. Acest lucru va oferi puținilor clienți rămași ai televiziunii analogice suficient timp pentru a trece la televiziunea digitală.
4. Care este aportul companiilor de telecomunicații în implementarea procesului de digitalizare?
Companiile de telecomunicații sunt pionieri în societatea noastră. Acesta este motivul pentru care acestea au sarcina importantă de a impulsiona digitalizarea societății. Un element-cheie în acest proces este faptul că produsele și serviciile digitale vor fi introduse drept standard, doar în cazul în care acestea sunt în cerere și, dacă acestea sunt relevante și ușor de utilizat pentru o mare parte a populației.
5. Care sunt cele mai importante măsuri care trebuie luate de Republica Moldova în vederea digitalizării a industriei de telecomunicații?
Evoluțiile tehnice trebuie să fi progresat suficient de mult pentru ca clienții să nu se simtă înstrăinați. În ceea ce privește televiziunea, aceasta ar înseamna că o majoritate a populației ar trebui să dețină un televizor care poate recepționa televiziune digitală fără un set-top box sau faptul că abonaților care au televizor cu tub catodic să le poată fi oferită o alternativă fără costuri suplimentare. După cum am menționat anterior, în Elveția oferim clienților noștri un convertor. Clientului ar trebui să-i fie, de asemenea, oferit și suficient timp pentru a trece de la analogic la digital.
6. Care sunt cele mai importante lucruri care trebuie comunicate și oferite consumatorilor (clienții cu TV analogic și clienții serviciilor digitale) pentru ca aceștea să fie gata de "trecerea la digital" și să perceapă această trecere într-un mod pozitiv?
O comunicare adecvată și extensivă este crucială. Este extrem de important ca clienții să fie informați cu privire la posibilitățile digitalizării suficient de devreme, pentru ca ei să nu simtă că această schimbare a fost forțată. Acest lucru poate fi realizat în cazul în care trecerea de la analog la digital se face cât mai simplu posibil pentru clienți, dacă avantajele televiziunii digitale le sunt explicate, dacă li se acordă suficient timp pentru a se familiariza cu noile produse și în cazul în care ei conștient pot decide când sunt pregătiți să facă trecerea la digital.
7. Cât timp a durat trecerea la digital în Elveția? Care sunt pașii spre ea?
Trecerea de la televiziunea analogică la cea digitală durează mai mulți ani. Prin urmare, televiziunea analogică nu poate fi pur și simplu eliminată de la o zi la alta. Clienții trebuie să se familiarizeze cu televiziunea digitală și să înțeleagă beneficiile și avantajele, cum ar fi calitatea mai bună a imaginii. Ca de obicei, cu introducerea unei noi tehnologii, unii clienți doresc să o folosească imediat. Cu toate acestea, nu trebuie uitat faptul că persoanele mai în vârstă de multe ori se simt inundate de noi tehnologii. În rezultat, acest segment are nevoie de o perioadă de timp mai lungă pentru a se obișnui cu noile tehnologii.
8. Ce s-a întâmplat cu abonații televiziunii analogice care încă nu au trecut la serviciile digitale?
În anul următor, UPC Cablecom va abandona complet televiziunea analogică. Marea majoritate a clienților noștri au trecut deja la televiziunea digitală. Noi estimăm că mai puțin de 10.000 de persoane dintre cele 1,4 milioane de clienți UPC Cablecom, dintre care mulți sunt de o vârstă mai înaintată, încă privesc televiziunea analogică. Înainte ca serviciul de televiziune analogică să fie întrerupt anul viitor, vrem să ajungem cu mesajul nostru la acești clienți prin intermediul unei campanii ample și extensive de informare. Le vom oferi acestor clienți, majoritatea dintre care încă dețin un televizor cu tub catodic, un convertor gratuit, care să le permită să beneficieze de o gamă largă de canale TV, fără costuri adiționale.
9. Cum influențează trecerea la tehnologia digitală jucătorii cheie în telecomunicații?
Digitalizarea televiziunii și a noilor servicii asociate cu acestea, cum ar fi video on demand, va promova creșterea în continuare a companiilor de telecomunicații, dar și a pieței. Acest lucru, inevitabil, aduce cu sine și noi oportunități.
Domnule Tveter, vă mulțumim pentru interviu.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.