Televiziunea prin internet înregistrează o creștere de 10% a abonaților, în primele nouă luni

Televiziunea prin internet înregistrează o creștere de 10% a abonaților, în primele nouă luni

Serviciile de televiziune contra plată (prin rețele de cablu și rețele IP TV) în primele nouă luni ale anului 2016 a continuat să crească pe fundalul restrângerii pieței serviciilor TV prin cablu, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Conform datelor prezentate de cei 86 de furnizori activi de pe piața serviciilor TV contra plată, în perioada ianuarie - septembrie 2016, numărul abonaților la serviciile IP TV a crescut cu circa 7 mii (+10%) și a totalizat 75,8 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestor servicii au sporit, față de perioada similară a anului 2015, cu 5,5 mil. lei (+13,5%) și au însumat 46,5 mil.lei. Totodată, numărul abonaților la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 11,1 mii (-5,4%) și a alcătuit circa 195,3 mii, iar volumul vânzărilor acestor servicii s-a micșorat cu 1,1 mil.lei și a însumat 69,7 mil.lei.

Urmare a tendinței înregistrate pe cele două segmente de piață, numărul cumulativ al abonaților la serviciile TV contra plată s-a micșorat cu 4,2 mii (-1,5%) și a totalizat 271,1 mii. Totodată, volumul total al vânzărilor pe piața serviciilor TV contra plată a crescut cu 4,4 mil. lei (+4%) și a atins cifra de 116,2 mil.lei, iar venitul mediu lunar per abonat (APRU) al operatorilor de pe această piață a crescut cu 2,9% și a alcătuit 47,6 lei.

Publicitate

Aceleași date arată că din numărul total de abonați, 72,1% utilizau serviciile TV prin rețele TV prin cablu, restul 27,9% - prin rețele IP TV. Din totalul de abonați, 58% recepționau semnalul TV în format analogic și 42% - în format digital.

În perioada de referință, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: SA ”Moldtelecom”- 29,6%, SRL ”Sun Communications”- 26,2% și SRL ”TV BOX”- 10,2%. Cota cumulativă de piață a celorlalți 83 furnizori a fost de 34%.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal