
Televiziunea prin internet înregistrează o creștere de 10% a abonaților, în primele nouă luni
Serviciile de televiziune contra plată (prin rețele de cablu și rețele IP TV) în primele nouă luni ale anului 2016 a continuat să crească pe fundalul restrângerii pieței serviciilor TV prin cablu, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).
・
Conform datelor prezentate de cei 86 de furnizori activi de pe piața serviciilor TV contra plată, în perioada ianuarie - septembrie 2016, numărul abonaților la serviciile IP TV a crescut cu circa 7 mii (+10%) și a totalizat 75,8 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestor servicii au sporit, față de perioada similară a anului 2015, cu 5,5 mil. lei (+13,5%) și au însumat 46,5 mil.lei. Totodată, numărul abonaților la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 11,1 mii (-5,4%) și a alcătuit circa 195,3 mii, iar volumul vânzărilor acestor servicii s-a micșorat cu 1,1 mil.lei și a însumat 69,7 mil.lei.
Urmare a tendinței înregistrate pe cele două segmente de piață, numărul cumulativ al abonaților la serviciile TV contra plată s-a micșorat cu 4,2 mii (-1,5%) și a totalizat 271,1 mii. Totodată, volumul total al vânzărilor pe piața serviciilor TV contra plată a crescut cu 4,4 mil. lei (+4%) și a atins cifra de 116,2 mil.lei, iar venitul mediu lunar per abonat (APRU) al operatorilor de pe această piață a crescut cu 2,9% și a alcătuit 47,6 lei.
Aceleași date arată că din numărul total de abonați, 72,1% utilizau serviciile TV prin rețele TV prin cablu, restul 27,9% - prin rețele IP TV. Din totalul de abonați, 58% recepționau semnalul TV în format analogic și 42% - în format digital.
În perioada de referință, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: SA ”Moldtelecom”- 29,6%, SRL ”Sun Communications”- 26,2% și SRL ”TV BOX”- 10,2%. Cota cumulativă de piață a celorlalți 83 furnizori a fost de 34%.