Secretul victoriei lui Trump și Brexit: Facebook - o armă perfectă pentru a câștiga alegerile

Secretul victoriei lui Trump și Brexit: Facebook - o armă perfectă pentru a câștiga alegerile

Sâmbătă, revista elvețiană Das Magazin a publicat o investigație cu privire la modul în care tehnologiile de publicitate personalizate pe Facebook au influențat rezultatele alegerilor din SUA și referendumul din Marea Britanie cu privire la retragerea din UE. Atât în spatele campaniei electorale a lui Trump pe internet, cât și în spatele campaniei pentru susținerea Brexit-ului stă aceeași companie care monitorizează Big Data: și anume Cambridge Analytica și directorul său Alexander Nix, transmite Agora cu referire la theins.ru.

Anterior, afirmă Knicks, campaniile electorale se desfășurau pe criterii demografice: „o idee stupidă, dacă e să gândim serios: toate femeile primesc același mesaj, deoarece ele sunt de același sex, toți afroamericanii primesc un alt mesaj, deoarece sunt de aceeași rasă”.

E o metodă diletantistă preluată de echipa lui Clinton: să împarți societatea în grupuri omogene, propuse de sociologi. Aceștia până în ultimul moment credeau că ea va câștiga.Nix a explicat modul în care compania sa se implică în procesul electoral: firmă cumpără date cu caracter personal din toate surse posibile: liste de inventar, programe de bonusuri, cărți de telefon, carduri de club, abonamente la ziare, date medicale.

Publicitate

În Statele Unite, pot fi cumpărate aproape orice date cu caracter personal. Apoi, Cambridge Analytica a contrapune datele obținute cu listele susținătorilor înregistrați, ale partidelor, și cu datele de likes - reposts pe Facebook - astfel se obține un profil personal. Din datele digitale apar oameni cu ale sale temeri, aspirații și interese - dar și cu adrese de reședință.

Acțiunile desfășurate de agitatori erau și ele deosebite: din iulie 2016 voluntarii pentru campania lui Trump au primit o aplicație care le „șoptea” preferințele politice și personalizate ale locatarilor unei sau altei case.

În consecință, agitatorii își modificau conversația cu oamenii pe baza acestor date. Reacția inversă era înregistrată de voluntarii în aceeași aplicație - iar datele erau trimise direct la centrul analitic al Cambridge Analytica.

Însăși faptul că Trump a cheltuit pe proiect atât de puțini bani, poate vorbi despre eficienta promovării personalizate. Potrivit sursei, Trump a cheltuit trei sferturi din bugetul alocat publicității pe domeniul digital. Facebook a devenit o armă perfectă și cel mai bun ajutor în alegeri, cum a scris unul dintre susținătorii lui Trump pe Twitter.

Cercetarea unui alt locuitor al orașului Cambridge, originar din Varșovia, Michal Kosinski se bazează pe tehnologiile Cambridge Analytica. Începând cu 2008, el cu colegii săi a experimentat pe Facebook cu aplicația MyPersonality.

„Până în 2012, Kozinski a demonstrat că analiza a 68 de like-uri pe Facebook este suficientă pentru a determina culoarea pielii persoanei de după monitor (cu o probabilitate de 95%)”, și alte detalii: dezvoltarea intelectuală, preferințe religioase, dependență de alcool, dacă părinții au divorțat înainte de vârsta majoratului sau după.

La o anumită etapă, a devenit posibil să fie prevăzute răspunsurile la întrebările pe care omul încă nu a auzit. „In ziua când Kozinski a publicat articolul pe această temă, el a primit două apeluri: o plângere și o ofertă de muncă. Ambele apeluri au fost de la compania Facebook”.

Modelul lui Kosinski permite „să cunoști o persoană, după analiza a zece like-uri, mai bine decât colegii de la lucru. După 70 de like-uri - mai bune decât prietenul. După 150 de like-uri - mai bine decât părinții. După 300 - mai bine decât partenerul de viață. Cu un volum mai mare de acțiuni poți afla despre persoană mai multe decât ea însăși.

„Trump acționează ca un algoritm oportunist perfect, care se bazează doar pe reacția publicului”, a notat matematiciana Kathy O'Neill. În a treia zi de dezbateri între Clinton și Trump, echipa celui din umră a trimis în rețelele de socializare (în mare parte pe Facebook) peste 175 de mii de diverse mesaje.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal