Mai multe petiții la ANRCETI. De ce se plâng clienții

Mai multe petiții la ANRCETI. De ce se plâng clienții

În primul semestru al anului 2014, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a recepţionat şi a răspuns la 356 de solicitări de informaţii de interes public şi petiţii parvenite de la persoane fizice şi juridice. Numărul solicitărilor de informaţii şi petiţiilor a crescut, faţă de perioada similară a anului trecut, cu mai bine de 4%, arată un raport privind corespondenţa parvenită la ANRCETI în ianuarie - iunie 2014.

Din cele 89 de petiţii examinate de ANRCETI, 68 - au fost adresate autorităţii de reglementare în mod direct şi 21 - prin intermediul altor instituţii de stat.

Analiza aspectelor reclamate în petiţii arată că, în cele mai multe cazuri, semnatarii acestora au abordat aspecte legate de încălcarea de către furnizori a clauzelor contractuale, acordurilor de interconectare şi actelor normative (42 petiţii), corectitudinea datelor înscrise în facturi, tarife şi datorii (20 petiţii), calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor prestate (11 petiţii), deconectarea ilegală de la reţea/restricţionarea accesului la reţea/sistarea serviciilor (7 petiţii), majorarea neîntemeiată a tarifelor la serviciile furnizate (4 petiţii), acţiunile abuzive, admise de unii furnizori în procesul implementării portabilităţii numerelor (4 petiţii).

Cele mai multe reclamaţii au parvenit de la clienţii deserviţi de cei mai mari furnizori - S.A. „Moldtelecom” (33 petiţii), S.A. „Orange Moldova” (10 petiţii), S.A. „Moldcell” (6 petiţii), SRL „Starnet” (7 petiţii), Î.M.„Sun Communications” (4 petiţii).

În urma investigaţiilor efectuate de ANRCETI s-a constatat că 22 de petiţii sunt întemeiate, iar faptele expuse în 29 de petiţii nu s-au adeverit, aceste petiţii fiind calificate drept neîntemeiate.

Semnatarii a 6 petiţii au primit explicaţiile de rigoare, 4 petiţii au fost remise după competenţă, 11 - se află în curs de examinare, iar 17 petiţii au fost respinse pe motiv că nu corespund cerinţelor legislaţiei în vigoare.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.