Studiu NASA. Planeta pitică Ceres este bogată în gheață

Foto: http://www.anidescoala.ro/

Enigmaticul corp stâncos din centura de asteroizii dintre Marte și Jupiter, planeta pitică Ceres, este bogat în gheață. Anunțul a fost făcutde oamenii de știință în urma unui studiu ce ar putea face lumină asupra istoriei sistemului solar, scrie Reuters.

Descoperirea, publicată în revistele Science și Nature Astronomy, ar putea stimula primele tentative comerciale de a săpa pe asteroizi pentru apă și alte resurse în timpul misiunilor robotizate sau cu echipaj uman de dincolo de Lună.

Sonda spațială Dawn se deplasează pe orbita lui Ceres, cel mai mare dintre miile de corpuri cerești din principala centură de asteroizi, din martie 2015, după un studiu de 14 luni asupra asteroidului gigant Vesta, cel de-al doilea obiect ca mărime din centura de asteroizi.

Studiile arată că 10% din masa planetei pitice Ceres este apă sub formă de gheață, potrivit fizicianului Thomas Prettyman, din cadrul Institutului de știință planetară din Tucson, Arizona, unul dintre cercetătorii implicați în studiu.

Examinarea unor corpuri cerești precum Ceres furnizează date prețioase privind modul în care s-a format sistemul solar.

„Oamenii de știință dezbat dacă Ceres ascunde un ocean lichid de apă sărată, o perspectivă care ar plasa planeta pitică pe lista tot mai mare a lumilor din sau dincolo de sistemul nostru solar care ar putea susține viața”, a declarat adjunctul șefului proiectului Dawn, Carol Raymond, din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.

Belarusul a introdus pedeapsa cu moartea pentru tentativă de terorism

Turcia dă semnale contradictorii privind extinderea NATO

Fiecare al cincilea copil se naște în afara căsătoriei, în Republica Moldova

Fă cunoștință cu mentorii din cadrul Click School! (INTERVIU)

Bine ați venit la Vinia Traian!

Victoriabank este și în acest an partener al CCF Moldova în cadrul campaniei „Povești de acasă”