Ministerul Apărării ar putea rămâne fără Aeroportul „Mărculești”. În gestiunea cui ar ajunge acesta

Ministerul Apărării ar putea rămâne fără Aeroportul „Mărculești”. În gestiunea cui ar ajunge acesta
Foto: politik.md


Aeroportul „Mărculești” ar putea ajunge, în scurt timp, din administrarea Ministerului Apărării în cea a Ministerului Economiei. Asta stipulează un proiect al Ministerului Economiei, aflat în dezbateri publice. 

Potrivit documentului, Ministerul Economiei va exercita funcţiile de fondator al Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internaţional Mărculeşti”.

Potrivit Ministerului Economiei, „activitatea întreprinderii se înrăutățește în mod constant” în ultimii ani. „Evoluția indicatorilor principali ai întreprinderii în cauză denotă o situație precară; astfel venitul din vânzări a scăzut de la 39 061,7 mii lei în anul 2014 până la 7 442,7 mii lei în anul 2015, iar profitul brut de la 3 761,0 mii lei în anul 2014 a scăzut, fiind înregistrate pierderi de 21 123,0 mii lei în anul 2015”, scrie în nota informativă a documentului. 

Cei de la Ministerul Economiei subliniază că situația existentă e provocată de „gestionarea ineficientă atât în aspect managerial cât și corporativ”.

Autorii susțin că dacă aeroportul va trece în administrarea Ministerului Economiei, acesta va fi mai eficient gestionat și va atrage mai multe investiții. 

Pe de altă parte, deputalul PLDM și președintele Comisiei de anchetă privind concesionarea Aeroportului Chișinău, Iurie Țap, spune că întreprinderile de stat demult trebuie să fie scoase din subordinea anumitor ministere. „Se vorbește despre reformă, dar decizii nu se iau. Demult trebuia ca Agenția Proprietăți Publice să fie scoasă din subordinea Ministerului Economiei și să se ocupe de așa probleme direct din subordinea Guvernului”, a comentat Țap. 

Aeroportul Internaţional „Mărculeşti” a fost fondat în anul 2004, în baza unităţii militare din Mărculeşti. Acum nouă ani, în 2008, în Parlament s-a votat o lege cu privire la Aeroportul Mărculești care prevedea crearea unei zone economice libere, în baza infrastructurii şi teritoriului aeroportului, precum şi un regim vamal şi fiscal preferenţial.

Atât aeroportul, cât şi zona economică liberă sunt gestionate de către Întreprinderea de Stat „Aeroportul Internaţional „Mărculeşti”.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
China: Banca centrală vrea să interzică toate tranzacțiile cu criptomonede

China: Banca centrală vrea să interzică toate tranzacțiile cu criptomonede

Prețul la carburanți: Motorina se scumpește, iar benzina se ieftinește. Iată plafonul stabilit de ANRE

Prețul la carburanți: Motorina se scumpește, iar benzina se ieftinește. Iată plafonul stabilit de ANRE

CEC planifică reviziuirea și modificarea cadrului legal electoral: „Până în primăvară să avem elaborat un proiect”

CEC planifică reviziuirea și modificarea cadrului legal electoral: „Până în primăvară să avem elaborat un proiect”

Advertoriale
Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

A urcat Everestul de 24 de ori în 25 de ani.  Istoria șerpașului care ajută alpiniștii să escaladeze cel mai înalt munte de pe planetă

A urcat Everestul de 24 de ori în 25 de ani. Istoria șerpașului care ajută alpiniștii să escaladeze cel mai înalt munte de pe planetă

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Și-au recunoscut datoria? Liderul de la Tiraspol susține că regiunea transnistreană ar intenționa să-și achite restanțele la gaz
  • 2
    Directorul Promo-Lex, Ion Manole, despre noua Avocată a Poporului: „A fost un vot simplu, plictisitor și antidemocratic”
  • 3
    Focar în trafic! Chișinăuienii propun soluții pentru ambuteiajele din sectorul Buiucani: Parcări multietajate, centură de ocolire sau taxe pentru mașinile vechi (VIDEO/FOTO)
  • 4
    Noi detalii despre perchezițiile efectuate de Procuratura Anticorupție la domiciliul ex-deputatului PDM Vladimir Andronachi
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.