Una din cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial discută vânzarea de active din România, valoarea tranzacției ar putea trece de 1 miliard de euro, scrie capital.ro.
Deutsche Telekom, principalul acționar în Telekom România prin intermediul grupului elen OTE, este în contact cu jucători din piața locală de telecom, cu care a început încă de anul trecut discuții privind vânzarea atât a afacerii de telefonie fixă reprezentată de Telekom Romania Communications, cât și a operațiunilor de telefonie mobilă, potrivit informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții mirsanu.ro.
Orange, care are deja un parteneriat cu Telekom România prin care oferă acces la rețeaua 4G și are acces la infrastructura fixă, negociază achiziția afacerii de telefonie fixă a Telekom România, în timp ce RCS & RDS, companie care are deja mai mulți abonați decât Telekom, ar putea lua în vizor preluarea afacerii de telefonie mobilă.
Brand-ul Telekom România este prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și Cosmote România. Telekom România este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienți pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe și peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul oferă produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții ICT pentru clienți din mediul de business.
Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de țări și are circa 229.000 angajați la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 60,1 miliarde euro în anul financiar 2013 — mai mult de jumătate din această valoare în afara Germaniei.
Conform datelor publicate pe pagina operatorului de telefonie, structura acționariatului este următoarea:
Structura acționariatului operațiunilor mobile
• Cosmote Mobile Communications S.A. - 69,99999874%
• Telekom Romania Communications S.A. - 30%
• Acționari persoane fizice - 0,00000126%
Structura acționariatului operațiunilor fixe
• OTE International - 54,01%
• Ministerul pentru Societatea Informațională (MSI) - 45,99%
Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a transmis că politica Guvernului României în ceea ce privește companiile în care statul este acționar, este aceea de a proteja portofoliul statului român și interesele cetățenilor, astfel încât companiile să fie profitabile.
„CEO-ul Telekom a dezvoltat un plan de afaceri pe termen mediu pentru stabilizarea companiei, pe care Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale îl susține, prin reprezentanții săi în consiliul de administrație, alături de ceilalți acționari ai companiei. Planul de afaceri nu conține nicio referire la vânzarea de active ale Telekom România”, se arată în poziția ministerului, postată pe site-ul propriu.
Potrivit sursei citate, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale își reafirmă, pe această cale, dorința de stabilitate, predictibilitate și dezvoltare economică, în conformitate cu direcțiile stabilite prin programul de guvernare.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile reînnoite ale maib prezentate întregii echipe
