„Deducem că astfel de circumstanţe ar putea fi create conştient pentru un anumit cerc de persoane fizice/juridice cointeresate, importatorii de vehicule uzate, de piese auto, care dispun de un potenţial financiar mai mare şi care intenţionează să introducă un număr extins de astfel de autovehicule. Ulterior, în condiţiile reintroducerii restricţiei, restul populaţiei care va cumpăra un mijloc de transport mai ieftin, înmatriculat în străinătate, va fi limitată în drepturi”, se mai spune în nota CNA-ului, care a solicitat revizuirea prevederilor.
Recent, Parlamentul a votat, în lectură finală, un proiect de lege care prevede excluderea termenului de admitere temporară de 180 de zile într-o perioadă de 12 luni consecutive stabilit pentru mijloacele de transport auto neînmatriculate în Moldova.
Ministrul Finanțelor, Anatol Arapu, a declarat că scoaterea restricției de a introduce mijloace de transport neînmatriculate în Republica Moldova pe un anumit termen va influența pozitiv la creșterea fluxului mijloacelor de transport introduse pe teritoriul țării și se va duce la încasarea a și mai multe taxe la bugetul de stat.
Termenul de aflare a mașinilor cu numere străine în Moldova a fost MODIFICAT
Pe de altă parte, fostul ministru al Finanțelor, Veaceslav Negruța, scria pe blogul său, că această iniţiativă nici într-un fel nu aduce bani mai mulţi la buget. „Ba din contra - subţiază bugetul prin stimularea neînregistrării maşinilor în Republica Moldova şi, respectiv, neîncasarea accizelor de la înregistrarea autoturismelor. Suma care poate fi ratată, este de ordinul sutelor de milioane. Bani, care până acum erau destinaţi programelor sociale ale Statului”, a scris fostul ministru. El este de părere că proiectul pare a fi un lobby al companiilor din domeniul asigurărilor.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.