Pe 10 mai 2016 compania americană The Gillette Company, cel mai mare producător de aparate de ras din lume, a depus o cerere de chemare în judecată contra lui Costin Mihail pentru a declara nulă marca comercială Gelleme înregistrată de acesta. 

Compania Gilette a motivat solicitarea prin faptul că a înregistrat în R. Moldova marca Gillette, care este valabilă până în 2024 pentru produse din clasa 08 (aparate de ras, lame pentru aparate de ras), precum și o marcă comercială pentru produse din clasa 03 (cosmetică, parfumuri, săpunuri). 

Gillette consideră că Costin Mihail a înregistrat cu rea-credință marca comercială Gelleme pentru claselele 03, 08 și 35, fiind creată o situație de confuzie față de mărcile Gillette. 
Marca înregistrată de moldovean se deosebește doar prin faptul că diferă literele „E” și „M”. Asemănarea dintre cele două mărci este și mai evidentă pentru cunoscătorii de limbă rusă, care ar putea citi litera „m” ca și „t”, în acest caz s-a citi „Gellete”. În plus, marca Gelleme a fost înregistrată pentru aceleași clase pe pentru care a fost înregistrată marca Gillette, fapt ce afectează grav imaginea acestei mărci, considere reprezentanții companiei americane. 

Pentru a demonstra asemănarea dintre cele două mărci compania americană a comandat chiar și un studiu realizat de către CBS-AXA, care a stabilit că circa o jumătate din respondenți ar putea confunda cele două branduri.

Compania americană a indicat că a avut vânzări care au variat între 1,8-3,7 milioane de dolari pe teritoriul Republicii Moldova. Totodată, promovarea produselor similare sub brandul Gelleme ar putea să-i afecteze activitatea comercială. 

Reprezentanții AGEPI au declarat în cadrul procesului de judecată că în procesul de înregistrare a mărcii nu au fost înregistrate drepturi anterioare pentru semnul depus de către Costin Mihail, iar după publicarea cererii în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală, nici o persoană terță nu a contestat înregistrarea mărcii. Totodată, toate acțiunile AGEPI ce țin de examinarea cererii de înregistrare a mărcii Gelleme au fost efectuate în conformitate cu prevederile legislației.

După audierea părților din dosar, instanța de judecată a admis solicitarea companiei Gillette, considerând că Costin Mihail știa sau putea ști că pe piața Republicii Moldova se utilizează o asemenea marcă de către o altă persoană pentru produse sau servicii identice cu cele pentru care a fost depusă spre înregistrare. De asemenea, prin utilizarea mărcii înregistrate se creează risc de confuzie cu marca anterioară sau fără motive justificate de profită de renumele acesteia.

Astfel, Curtea de Apel Chișinău a admis cerere de chemare în judecată depusă de The Gillette Company către Costin Mihail și a declarat nulă marca națională Gelleme. 
Hotărârea instanței putea fi contestată în termen de 30 de zile, însă în această perioadă pe site-ul Curții de Apel Chișinău sau a judecătoriei Râșcani din mun. Chișinău nu a apărut nici un anunț privitor la acest dosar. Astfel, hotărârea instanței a devenit definitivă, iar AGEPI a anulat marca comercială Gelleme.

În 2015 compania Gillette a fost desemnată pe locul 26 în topul celor mai valoroase mărci de către Forbes. Valoarea mărcii a fost estimată la 20,4 miliarde de dolari. Compania Gillette a înregistrat vânzări de 7,9 miliarde de dolari în 2015.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!