Rusnac se reinventează: o nouă formă – conținut social

Rusnac se reinventează: o nouă formă – conținut social

Compania Rusnac-MoldAqua a prezentat un nou logo și planul de socializare ulterioară a brandurilor sale de bază de apă îmbuteliată - Gura Căinarului și OM. Această strategie de business a managementului moldovenesc al companiei a fost acceptată și de noii proprietari elvețieni.  

...

„Noul logo simbolizează simbioza dintre cele trei componente de bază ale afacerii noastre, - povestește Danil Balaban, șeful departamentului de marketing al companiei Rusnac - Rombul - elementul central este un tribut adus tradiției. În satele moldovenești acesta se regăsește în motivele tradiționale utilizate în decorarea: gardurilor, a tocurilor de uși, obloanele ferestrelor, covoare țesute, pe veselă sau costume populare. Astfel, legătura cu satul implică și o legătură cu izvoarele, iar în cazul nostru - cu surse naturale de apă din apropierea satului Gura Căinarului. Conturul exterior al logo-ului - prima literă a numelui Rusnac - o trimitere la rădăcinile familiale ale companiei. Linia subțire, care evidențiază conturul, este calea pe care o urmăm mai mult de două decenii, calea progresului tehnologic: logica, precizia, stabilitatea tuturor proceselor. În cazul nostru - inclusiv responsabilitate strictă, pentru că noi producem apă îmbuteliată - cel mai important produs alimentar”.

Compania Rusnac-MoldAqua a fost fondată în 1992 ca un business de familie moldovenesc. În 24 de ani aceasta a investit treptat în producție și logistică mai mult de 15 mln de euro. Evenimentul cheie care a predeterminat evoluția Rusnac, în companie este considerat parteneriatul tehnic cu un producător de frunte de echipamente pentru industria băuturilor - Krones AG. În timpul uneia dintre vizitele de lucru la birou central Krones (orașul Neutraubling, Germania) reprezentanții Rusnac au avut o discuție cu fondatorul grupului Herman Kronzederom. El s-a arătat interesat de planul întreprinderii dintr-o mică țară post-sovietică, a vizitat de mai multe ori Moldova, a analizat situația și chiar a participat la optimizarea logisticii de producție. Ca urmare, compania a procurat cea mai potrivită versiune a primei linii de îmbuteliere. În același timp, (un caz fără precedent!) Grupul Krones a oferit companiei Rusnac un credit tehnic pe trei ani în condiții avantajoase. Ulterior, compania a comandat linii mai puternice și mai scumpe de îmbuteliere, cu întregul complex al echipamentelor principale și auxiliare. La întreprindere sunt montate trei linii Krones cu o capacitate generală de 42000 sticle de 1,5 litri pe oră. Precum și linii Krones pentru ambalaje mari.

Compania Rusnac este unica din industrie, care deține laboratoare proprii de evaluare a calității produselor (microbiologia și chimia) acreditate în conformitate cu standardul internațional ISO/CEI 17025. In anul 2010, compania a fost printre primele din Europa certificată de către compania elvețiană SGS pentru conformitatea cu cerințele privind siguranța și calitatea producției de alimente FSSC 22000:2010.

În prezent, compania Rusnac-MoldAqua este lider pe piața apei îmbuteliate din Moldova. Portofoliul Rusnac-MoldAqua include 10 mărci comerciale. Inclusiv apa potabilă: OM, Familia Fericită, Apă Populară; apă minerală Gura Căinarului; băuturi răcoritoare: Letto, Limonada, New Cola, Joy’s, Baban; cvas Cvasov. Practic fiecare dintre brandurile produse este un lider în segmentul său. Potrivit studiului efectuat mai mult de 90 la sută din cetățenii Republicii Moldova știu despre mărcile Gura Căinarului și OM. În același timp, 53% dintre consumatori consumă în mod regulat apa minerală Gura Căinarului, iar 24% apa potabilă OM.

...

Sub egida altui brand a companiei - marca comercială OM, este implementat programul strategic OMactiv, care ar trebui să crească nivelul de practicare a exercițiilor fizice, angajamentul la o alimentație sănătoasă și alte valori ale unui stil de viață sănătos. În cadrul programului, în Chișinău și în alte orașe sunt planificate pentru a fi construite 30 de zone de workout moderne, dintre care trei au fost deja deschise în parcurile din Chișinău. În următorii trei ani, în acest program vor fi investiți nu mai puțin de 10 milioane de lei.

În aprilie 2016 compania a fost achiziționată de către un fond de investiții din Elveția. Reprezentanții acesteia au studiat timp de aproape patru ani performanța pe piață și a echipamentelor tehnice, precum și eficiența managementului moldovenesc, principiile sale de afaceri. După schimbarea proprietarilor, compania este în continuare gestionată de aceeași echipă administrativă. Noii proprietari au sprijinit pe deplin strategia de marketing Rusnac. Compania consideră că accesul la investițiile străine va permite punerea în aplicare a unei noi faze de modernizare tehnologică, precum și extinderea programului de dezvoltare a componentei sociale a mărcilor sale.

P.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.