Cercetătorii din Rusia au descoperit o metodă rapidă de depistare a tuberculozei

Foto: Radio Cluj

Cercetătorii din Rusia au descoperit o metodă extrem de facilă pentru depistarea tuberculozei. Ei au inventat, în acest scop, un aparat special cu care depistează tuberculoza din lichidul pleural eliminat în timpul respiraţiei.

Autorii acestui studiu sunt Viktor Morozov şi Andrei Mikeiev. Cei doi au publicat studiul lor în revista „Journal of Breath Research 2017”. Cercetătorii ruşi au elaborat o metodă, care permite să se recolteze o picătură din lichidul pleural eliminat în atomosferă de către om, folosind-o apoi pentru a depista într-o fază incipientă primele semne ale tuberculozei, precum şi alte boli, se specifică într-un artcol publicat de „Journal of Breath Research”.

„Am reuşit pentru prima dată să colectăm şi să analizăm urme uscate de micropicături expirate din lichidul pleural, am stabilit dimensiunea acestora şi corelarea dintre lipide şi metaboliţii care se dizolvă în lichidul respectiv. În linii mari, este o activitate premergătoare pentru următorul pas, cel de analiză a biomarcherilor din diverse micropicături, de care ne ocupăm în prezent”, a precizat Viktor Morozov, cercetător la Institutul de Fizică Biomedicală, Teoretică şi Spectroscopie Moleculară şi Experimentală, din Puşcino, din cadrul Academiei de Ştiinţe din Federaţia Rusă, citat de NII.

După cum au precizat oamenii de ştiinţă din Rusia, astăzi zeci de mii de persoane din Rusia, dar şi din alte state continuă să moară din cauza tuberculozei şi a complicaţiilor survenite de pe urma dezvoltării acestei boli, notează Rador

De regulă, medicii descoperă tuberculoza atunci când ea influenţează negativ activitatea organismului ceea ce complică tratarea ei şi duce la crearea unor numeroase probleme la pacienţi, dar şi pentru medici. Ca urmare, această metodă va permite depistarea tuberculozei într-o fază incipientă, înainte ca maladia să reuşească să „sape” în plămânii omului şi să ajute la reducerea cheltuielilor pentru tratarea acestei boli şi pentru ameliorarea vieţii bolnavilor de tuberculoză.

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Asasinatul care a schimbat România anilor 1920: Între legitimă apărare și eroare judiciară