Astronomii au descoperit cel mai mare câmp magnetic din Univers

Foto: Symmetry Magazine

Gravitaţia organizează majoritatea galaxiilor în grupuri, numite clustere, care pot avea lăţimea de zeci de milioane ani lumină. Acesta sunt considerate cele mai mari structuri din Univers, Coliziunea dintre două galaxii ar putea genera câmpurile magnetice mari din cosmos, conform Science Alert.

Atunci când clustere de galaxii se ciocnesc, milioanele şi trilioanele de stele şi planete din interiorul lor nu intră în contact unele cu celelalte. Atunci când Calea Lactee s-a ciocnit cu galaxia Andromeda, acum 3,75 de miliarde de ani, cercetătorii s-au aştepatat ca întregul sistem să se reorganizeze într-o singură galaxie gigantică.

Cantităţile mari de gaze, praf şi particule încărcate energetic plutesc între cele două galaxii, iar stelele sunt ejectate în timpul coliziunilor, formându-se nori cu formă arcuită dintr-un material numit „relicvă”. Numele provine de la faptul că norii persistă pe termen lung după coliziune.

Cercetătorii au detectat aproximativ 70 de relicve din 1970 până în prezent. În cadrul noului studiu, o echipă internaţională de astronomi au analizat relicvele pentru a putea observa dacă pot genera câmp magnetic invizibil, scrie descopera.ro.

Pentru realizarea studiului, cercetătorii au utilizat un telescop radio din Germania de mărimea unui stadion pentru fotografierea a patru relicve. Astronomii au realizat imagini în unde radio, care sunt invizibile ochiului uman, deoarece relicvele tind să fie mult mai luminoase în zona spectrului.

Imaginile demonstrează că relicvele sunt extrem de organizate, iar mişcarea particulelor din interiorul lor generează câmpuri magnetice imense.  ,,Am descoperit cele mai mari câmpuri magnetice din Univers care se extind de-a lungul a 6 milioane de ani lumină,'' a declarat Maja Kierdorf, astronom din cadrul Institutului Max-Planck.

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

ISTORIE! Leo Messi primește balonul de aur pentru a 7-a oară