„Pot să vă spun că în primele 6 luni ale anului importul de automobile s-a diminuat cu peste 25 la sută. E o problemă şi pentru veniturile bugetului, dar o problemă e şi nivelul taxelor care sunt foarte mari. La unele categorii de maşini sunt stabilite taxe prohibitive. Referitor la mașinile cu 180 de zile. Dacă doreşti să conduci un automobil trebuie să îndeplineşti nişte criterii(...) Dacă cineva crede că la noi va veni un flux de maşini şi vor circula fără aceste trei elemente principiale, înseamnă că noi ca stat suntem slabi şi nu putem controla cine circulă pe drumurile noastre”, a declarat ministrul.

Totodată, Anatol Arapu, a menționat că excluderea termenului de 180 de zile a fost racordată la legislația europeană. „Dacă vrem să devenim europeni trebuie să vedem cum este în UE. Dacă un cetăţean de-al nostru cu maşina sa personală s-a dus în Elveţia şi a cumpărat o rovinietă care îi permite circulaţia pentru un an de zile plătind, apropo, de trei ori mai ieftin decât în Republica Moldova. Iar noi, ca moldoveni, îi permitem unui elveţian circulaţia nu mai mult de 180 de zile, atunci cum vrem să devenim o ţară civilizată. Noi trebuie să ne disciplinăm în primul rând pe noi şi să nu insistăm pe careva pierderi. Înţeleg că asta se face mai mult din nişte aşteptări că vor fi maşini care vor circula ilegal în ţară. Aşteptările trebuie de limitat. Să vedem cum funcţionează organele de stat care sunt obligate să nu permită acest lucru”, a mai spus ministrul.

Ce consecințe ar putea avea excluderea termenului limită pentru aflarea mașinilor străine în Moldova

Agora precizează că, acum o săptămână, au intrat în vigoare modificările la Codul Vamal şi la Legea cu privire la modul de introducere şi scoatere a bunurilor de pe teritoriul Republicii Moldova de către persoane fizice, prin care a fost anulat termenul-limită de 180 de zile pentru folosirea pe teritoriul Republicii Moldova a autoturismelor înregistrate în străinătate.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!