O librărie din SUA a transformat titlurile unor romane clasice ale literaturii universale în clickbait-uri

O librărie din SUA a transformat titlurile unor romane clasice ale literaturii universale în clickbait-uri
Foto: 95.9 The RAT

O librărie din statul american Dallas a transformat titlurile unor romane clasice ale literaturii universale în clickbait-uri, în cadrul unei iniţiative insolite ce a fost demarate pentru a stimula lectura, informează News. Clickbait înseamnă momeală pentru click-uri, prin care cititorul este păcălit să dea click pe un link.

Iniţiativa a fost denumită „litbait” şi se bazează pe un principiu destul de simplu: transformarea titlului unui roman clasic într-o frază senzaţionalistă, asemănătoare titlurilor publicate în tabloide („clickbait”).

„Clickbait” este un termen peiorativ ce scrie un anumit tip de conţinut web, creat pentru a atrage un număr mare de internauţi, cu scopul de a obţine venituri cât mai mari din publicitatea online, în detrimentul calităţii şi al acurateţei jurnalistice. „Clickbait”-ul se bazează pe titluri senzaţionaliste, elemente emoţionale şi fotografii şocante. Scopul unui „clickbait” este de a-i face pe internauţi să dea click pe acel titlu şi de a încuraja transferul unui conţinut web pe reţelele de socializare. „Clickbait”-ul exploatează faptul că oamenii sunt curioşi din fire. Un „clickbait” furnizează suficient de multă informaţie pentru a trezi curiozitatea oamenilor, dar nu îndeajuns pentru a satisface acea curiozitate dacă internauţii nu dau clic pe link-ul asociat.

De exemplu, pe site-ul librăriei The Wild Detectives, internautul care dă un clic pe titlul „Un britanic a murit după o încercare eşuată de a îşi face un selfie” este trimis în mod automat la textul cărţii „Portretul lui Dorian Gray”, celebrul roman filosofic scris dfe Oscar Wilde. 

Iniţiativa a fost demarată în timpul unei campanii demarate pe reţelele de socializare cu ocazia National Read a Book Day, concepută pentru a-i face pe internauţi să citească volume tipărite.

Andres De la Casa-Huertas, reprezentat al librăriei The Wild Detectives, a declarat pentru Dallas Observer: „Obiectivul nu este neapărat acela de a-i face pe oameni să citească, ci mai mult acela de a face cultura lecturii mai atrăgătoare. Cred că e loc de mai bine, pentru a o face să devină mai abordabilă şi mai amuzantă”.

BBC a publicat mai multe exemple de titluri ale unor romane clasice transformate în clickbait-uri de librăria americană.

„Un excursionist a avut parte de cea mai rea călătorie din toate timpurile atunci când un trib de pe o insulă l-a atacat cu excremente” este clickbait-ul aferent romanului „Călătoriile lui Gulliver”, de Jonathan Swift. 

„Renunţaţi să mâncaţi usturoi ACUM. Un român a descoperit un detalii şocant despre usturoi” face trimitere la textul romanului „Dracula”, de Bram Stoker.

„Acest politician italian îl face pe Trump să pară un sfânt. De ce nimeni nu vorbeşte despre el” este o descriere de tip tabloid a volumului „Principele”, celebra lucrare a lui Niccolò Machiavelli.

„Când este OK să le stigmatizezi pe mamele singure. Răspunsul ar putea să te surprindă” este clickbait-ul propus pentru romanul „Litera stacojie”, de Nathaniel Hawthorne.

„O adolescentă l-a păcălit pe iubitul ei şi l-a făcut să se sinucidă. Două familii sunt acum despărţite” este titlul care face trimitere la piesa de teatru „Romeo şi Julieta”, de William Shakespeare.

„S-a împrietenit cu un urs pe când era copil, iar soarta i-a reunit după câţiva ani. Reunirea lor te va lăsa în lacrimi” este textul de tip clickbait aferent romanului „Cartea junglei”, de Rudyard Kipling.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Vadim Rață, marcator pentru a doua etapă la rând în Liga 1

Vadim Rață, marcator pentru a doua etapă la rând în Liga 1

Amensty International: 40% din elevi spun că toaleta școlii este oribilă și evită să o folosească

Amensty International: 40% din elevi spun că toaleta școlii este oribilă și evită să o folosească

Fermele de criptovalută din Transnistria. Care sunt interesele ascunse și ce riscuri există pentru Republica Moldova

Fermele de criptovalută din Transnistria. Care sunt interesele ascunse și ce riscuri există pentru Republica Moldova

Advertoriale
Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

e-Garanția OTP Bank – 100% online și în mai puțin de 3 ore

e-Garanția OTP Bank – 100% online și în mai puțin de 3 ore

Cărturești la Muzeu: o nouă librărie Cărturești se deschide în centrul capitalei, în cadrul Muzeului Național de Istorie

Cărturești la Muzeu: o nouă librărie Cărturești se deschide în centrul capitalei, în cadrul Muzeului Național de Istorie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Explicația Maiei Sandu pentru creșterea bugetului pentru președinție (VIDEO)
  • 2
    De pensionare anticipată vor beneficia în jur de 5.000 de persoane anul viitor. Criticile aduse acestei facilități
  • 3
    După o pauză de 10 ani, membrii unei asociații obștești conduse de Sergiu Sîrbu vor monitoriza alegerile din țară
  • 4
    Focar în trafic! Soluții pentru ambuteiajele din Chișinău, sugerate de cititorii AGORA: Transport public, parcări sau centură de ocolire a orașului (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.