În Republica Moldova, mărcile se află în topul obiectelor de proprietate industrială pentru care se solicită protecție. Pe parcursul anului 2016, AGEPI a recepționat 4478 de cereri de înregistrare a mărcilor, inclusiv 1968 (44%) au parvenit pe cale națională, iar 2510 (56%) - pe cale internațională. Totodată, solicitanților naționali le revin 32%, iar celor străini - 68% din totalul cererilor depuse anul trecut.
Cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor au fost depuse de companiile străine: Lidl Stiftung & Co. KG din Germania - 69 de cereri, Apple INC din SUA - 56, Orion Corporation din Coreea - 43, World Medicine Ilaç Sanayi din Turcia - 37, Kaufland Warenhandel GmbH & Co. KG” din Germania - 34, Janssen Pharmaceutica NV din Belgia - 31, Philip Morris Brands S.A.R.L” din SUA - 30, Hyundai Motor Company din Coreea - 30 de cereri și Oberegagro S.R.L. din Republica Moldova cu 29 de cereri.
În Topul celor 5 clase de produse și servicii pentru care au fost depuse cereri de înregistrare a mărcilor, care reflectă domeniile de interes pentru piața Republicii Moldova, se află serviciile de publicitate, administrare comercială și gestiune a afacerilor comerciale (cl. 35), urmate de produsele farmaceutice si veterinare (cl. 05), produsele alimentare (cl. 30), aparate și instrumente științifice/calculatoare (cl. 09) și produsele cosmetice (cl. 03).

Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau serviciu, diferențiindu-l de cele ale concurenților prin intermediul elementelor distinctive.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.