Partidele moldovenești cheltuiesc anual mii și milioane de lei care se duc pe publicitate, arenda sediilor, deplasări sau întâlniri cu alegătorii. Toate aceste cheltuieli, de la pixuri până la bannere publicitare, partidele le indică în rapoartele financiare remise Comisiei Electorale Centrale. Și în anul 2016 PD a fost „fruntașul”, cheltuind peste 46 de milioane de lei anul trecut. Ba mai mult, democrații au cheltuit de două ori mai mult decât au cheltuit, în total, PSRM, PL, PCRM, PAS, PPDA, PLDM, PN, Partidul Șor și PPEM.
Democrații au cheltuit cel mai mult pentru presă și materiale promoționale, asta deși liderul PD are un holding media. La presă au ajuns 40,5 milioane de lei, urmate de 2,7 milioane de lei pentru deplasările din țară și de peste hotare.
Pe locul doi se află formațiunea condusă de, mai nou, Zinaida Greceanîi - PSRM. La cheltuieli, socialiștii au indicat puțin peste 9,3 milioane de lei. Pentru presă și materiale promoționale s-au cheltuit 5,6 milioane de lei. La PSRM a ieșit scumpă și întreținerea sediilor - 1,7 milioane de lei.
Top-3 îl încheie Partidul Nostru, condus de Renato Usatîi. PN „s-a despărțit”, în 2016, de 5,3 milioane de lei și este unul dintre puținele partide care a oferit mai mulți bani pentru întreținerea sediilor, decât pentru materialele publicitare în presă.
Așa arată întregul top al celor 10 cele mai active partide și cheltuielile lor:
PD - 46.321.617 lei
PSRM - 9.307.369 lei
PN - 5.339.969 lei
PLDM - 2.961.948 lei
PCRM - 2.593.375 lei
PAS - 1.744.434 lei
PL - 1.116.802 lei
PPDA - 528.403 lei
Partidul Șor - 480.494 lei
PPEM - 184.455 lei
Vezi și aceste știri

Centrul GDM anunță că va depune o plângere la Poliție în urma declarației emise de Mitropolia Moldovei

Un cuplu iranian care s-a filmat dansând în centrul Teheranului în sprijinul protestelor, condamnat la peste 10 ani de închisoare (VIDEO)

R. Moldova, condamnată din nou la CtEDO pe cazul privării ilegale de libertate a omului de afaceri Valentin Eșanu (DOC)
Advertoriale

La Chișinău vor fi amenajate curți ideale pentru trai ca în Europa (VIDEO)

Continuăm campania „Generația Inteligenței Financiare”. Urmăriți al doilea episod în limba rusă al serialului „Cunoaște sensul banului cu Emily” (VIDEO)
