Astronomii au descoperit în premieră existența unei atmosfere pe o planetă de mărimea Pământului

Foto: nasa.com

Astronomii au detectat pentru prima dată o atmosferă în jurul unei exoplanete de o mărime apropiată cu cea a Terrei, relatează Agerpres

„Chiar dacă nu este vorba încă despre depistarea vieții pe o altă planetă, această descoperire reprezintă un pas important în direcția cea bună pentru că este prima dată când detectăm o atmosferă în jurul unei planete de o masă și o mărime apropiate cu cea a Terrei”, explică oamenii de știință, a căror descoperire a fost făcută publică joi în Astronomical Journal.

Totuși, această exoplanetă numită GJ 1132b, situată la 39 de ani lumină de Terra în Constelația Velelor, este cu circa 16% mai mare decât Pământul și se află pe o orbită prea apropiată de soarele său, o pitică roșie, pentru a putea fi locuibilă.

Potrivit acestor astronomi, temperaturile la suprafața sa depășesc 250 de grade Celsius. Observațiile realizate îi fac pe oamenii de știință să creadă că atmosfera este bogată în apă sau în metan. Vor fi însă necesare măsurători cu alte telescoape mai puternice pentru a identifica substanțele chimice prezente în atmosfera exoplanetei.

O exoplanetă (sau planetă extrasolară) este o planetă care ori își are orbita în jurul unei alte stele decât Soarele, aparținând deci unui alt sistem planetar decât sistemul nostru solar, ori se mișcă liber prin galaxie.

Băncile din Turcia renunță la sistemul de plăți Mir al Rusiei