O moldoveancă a reușit să vândă în România plăcinte de 600.000 euro anul trecut

O moldoveancă a reușit să vândă în România plăcinte de 600.000 euro anul trecut
Foto: avantaje.ro


Nicoleta Hrițcu, o tânără de 35 de ani din Republica Moldova, a decis să renunțe la joburile de zi cu zi și să o ia pe calea dulce a antreprenoriatului. În urmă cu aproape cinci ani, a deschis în România prima cofetărie Cuptorul Moldovencei, afacere ajunsă acum la un laborator și trei spații de vânzare. Planurile pentru anul în curs vizează vânzări mai mari cu 30% față de cele din 2016, dar și deschiderea unei noi cofetării și a unui alt laborator, scrie businessmagazin.ro.

„Sunt moldoveancă de la Soroca, de pe malul Nistrului”, se prezintă tânăra antreprenoare. „Lucrez la o transformare treptată din «moldoveancă», așa cum mi se spunea în 2012, la «moldoveanca de la Cuptorul Moldovencei», așa cum încep oamenii să-mi spună.”

Nicoleta Hrițcu este absolventă a două facultăți, respectiv Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Al.I. Cuza” și Facultatea de Teatru, la Universitatea de Arte „George Enescu”, ambele în Iași. Ea își amintește momentul în care a ales calea antreprenoriatului: „Aveam 30 de ani, un copil, avusesem câteva joburi la care nu făcusem performanță și ștampila cu minimul pe economie, pe care mi-o puneau pe masă toți potențialii angajatori. Cu toate astea, nu mă descurajasem, aveam o părere bună despre mine”, povestește ea. „Rezultatele tot întârziau să apară, experiențele mele ca angajat de până atunci s-au dovedit a fi controversate. Fiecare colaborare începea extraordinar.

Angajatorii mei aveau adesea așteptări mari în ceea ce mă privește, iar eu, de asemenea, porneam la drum cu un entuziasm debordant și multe, multe idei, la care se adăuga dorința de a schimba lumea. Până la final însă, nu reușeam să conving pe nimeni, lumea rămânea neschimbată, iar eu sfârșeam prin a arăta, probabil, precum Don Quijote.”

Prin urmare, a decis să riște și să investească propriile resurse financiare într-un nou business. „Am muncit, însă nu oricum, ci respectând regulile jocului în care mă aventuram. La momentul respectiv aveam o idee care prindea din ce în ce mai mult viață. Îmi doream să fac ceva mai bine decât vedeam că se face deja, altfel decât o făceau companiile care aveau să fie viitorii mei competitori. Așa am ajuns să mă poziționez în piață cu un criteriu concret: gustul”, povestește Nicoleta Hrițcu. A făcut un plan, fiind în primă fază sprijinită financiar de familie, iar apoi a făcut rost și de finanțare externă.

Antreprenoarea spune că în 2012, când a început businessul, concurența în domeniu nu era atât de serioasă ca acum. „Între timp, piața s-a mai aglomerat. Chiar și așa, sunt câțiva jucători importanți care își fac bine treaba, gândesc lucrurile pe termen lung, au viziune și e o reală plăcere să-i urmărești. Însă eu sunt de părere că încă mai este loc de surprize.” 
Odată cu creșterea puterii de cumpărare în România, crede ea, s-a schimbat și comportamentul de consum, astfel că oamenii au început să iasă în oraș din ce în ce mai des.

„Consider că în prezent piața încă nu este satisfăcută pe toate segmentele. Mai ales în Iași, unde oferta nu este foarte puternică, fie că vorbim despre fast-food, restaurante gourmet, patiserii și cofetării. Celelalte orașe mari, cum ar fi Cluj, Timișoara și mai ales București, ne-au luat-o înainte în multe aspecte: diversitate, calitate, creativitate, design și chiar unicitatea ofertelor.” Piața alimentației publice este una dintre cele mai dinamice industrii, spune tânăra antreprenoare. „Este foarte primitoare, dar și cea mai controversată. Iartă greu greșelile și consecințele pot fi însemnate. Cred că oricine poate intra în această industrie, sunt însă foarte puțini cei care reușesc să construiască reale povești de succes.”

Nu se plânge de birocrație, de impozite prea mari sau de taxe. „Nu pot, pentru că am creat și dezvoltat o afacere sănătoasă, care funcționează bine chiar și în cadrul legal și fiscal din România”, comentează antreprenoarea. „Nici finanțarea nu a fost niciodată pentru noi o problemă. Sunt foarte multe locuri de unde îți poți lua resursele bănești necesare. Sunt adepta ideii «cine caută, găsește», însă nu înainte de a te asigura că știi ce vrei, ai un plan bun și, desigur, referințe bune.”

Nicoleta Hrițcu spune că nu s-a lovit de prejudecățile care uneori urmăresc doamnele din business, dar drumul său în afaceri nu a fost lipsit de probleme. „Nu pot să spun că am avut probleme cu prejudecăți legate de faptul că sunt femeie. Mai degrabă vârsta mi-a dat de furcă”, spune ea. „Când intram în contact cu potențialii colaboratori sau cu reprezentanți ai instituțiilor statului, le stârneam și un zâmbet în colțul gurii, a neîncredere. Nu știu dacă și în celelalte orașe mari din țară, precum în Capitală, se întâmplă la fel, dar la Iași sunt foarte multe femei antreprenor și toate se simt foarte bine în pielea lor. La fel și eu. Sunt însă probleme pe care le-aș menționa, mai ales încercările de a împăca munca și viața de familie.”

În prezent, Cuptorul Moldovencei are 26 de angajați și planurile vizează angajarea altor 7-8 persoane. „În 2012, când am început businessul, eram doar doi angajați: eu și un patiser. În 2013, eram cinci, apoi a crescut echipa progresiv: în 2014 eram 9 persoane, în 2015, 15, în 2016 am depășit numărul de 20 de angajați. În 2017 preconizez că vom avea 30-35 de angajați”, notează Nicoleta Hrițcu.

La ora actuală, antreprenoarea gestionează un laborator și trei puncte de desfacere. Un nou laborator și un alt punct de desfacere se află în amenajări; va ajunge astfel să controleze două laboratoare specializate: unul pentru patiserie și unul pentru produsele de cofetărie, și patru magazine proprii în Iași. Obiectivul general pentru Cuptorul Moldovencei este unul simplu: dorința ca produsele lor să ajungă la un număr cât mai mare de persoane, cu un preț corect, afirmă antreprenoarea. Anul trecut, Cuptorul Moldovencei a raportat o cifră de afaceri de aproape 600.000 de euro, iar pentru 2017 Nicoleta Hrițcu și-a stabilit ca obiectiv venituri de 800.000 de euro.

Sprijină redacția Agora cu doar 98 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Protest împotriva rezultatelor alegerilor parlamentare din Rusia, la apelul Partidului Comunist

Protest împotriva rezultatelor alegerilor parlamentare din Rusia, la apelul Partidului Comunist

647 cazuri noi de COVID-19, confirmate în R. Moldova. Șapte sunt de import

647 cazuri noi de COVID-19, confirmate în R. Moldova. Șapte sunt de import

Deținuții din închisoarea din Kabul, eliberați de talibani au devenit gardieni

Deținuții din închisoarea din Kabul, eliberați de talibani au devenit gardieni

Advertoriale
Ei sunt campionii schimbării 2021. Personalități din diverse domenii au fost premiați pentru implicare (FOTO)

Ei sunt campionii schimbării 2021. Personalități din diverse domenii au fost premiați pentru implicare (FOTO)

Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Directorul adjunct al ANP, învinuit de „păstrarea ilegală a munițiilor” și „păstrarea neglijentă a armelor de foc și a munițiilor” a fost achitat
  • 2
    Un lider taliban spune că execuțiile și mutilările vor reveni „dar poate nu în public”: „Sunt necesare pentru siguranța cetățenilor”
  • 3
    Cum a schimbat Angela Merkel Europa în cei 16 ani în care a condus Germania
  • 4
    Italia recunoaște certificatele de vaccinare emise în R. Moldova. Ce informații trebuie să conțină documentul
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.