Eventualitatea existenței ursului brun pe un tronson de autostradă între Lugoj-Deva din România costă circa 180 milioane euro. Între timp, Ministerul Transporturilor trebuie să asigure anumite condiții de protecție și conservare pentru reptile, amfibieni, gândaci și păsări descoperite pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, scrie capital.ro.
Autostrada Lugoj-Deva nu se termină dacă Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, nu construiește ecoducte pentru urși. Chiar dacă lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început în primăvara anului 2014 și ar fi trebuit terminat la sfârșitul anului 2015, cei 28,6 km de autostradă se deschid traficului abia în anul 2020 pentru că 9,2 km trebuie relicitați.
Vina aparține ursului brun. Conform ONG-urilor, această porțiune de șosea la patru benzi blochează singurul coridor ecologic structural pentru urs între Munții Apuseni și Carpații Meridionali. Pe această porțiune trebuie „construite viaducte și anumite pasaje naturale pentru carnivore mari“.
Ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la conferința „Transporturi și Infrastructură 2017“, întrebat despre situația eco¬ductelor ce urmează a se construi pe autostrada Lugoj-Deva, a răspuns că pe o porțiune de aproximativ 9 km trebuie realizate pasaje naturale și viaducte care vor asigura urșilor deplasarea în habitatul lor fără a fi blocată de autostradă. „Pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 2, este o problemă cu acordul de mediu.
Pe o porțiune de aproximativ 9 km se construiesc ecoducte, viaducte și un tunel.
Numai acest lot are o valoare de circa 180 milioane euro, costă mai mult decât întreg tronsonul. Felicitări ONG-urilor și tuturor factorilor care au determinat această soluție. Avem două variante pentru a debloca această situație, prima este să scoatem secțiunea din contract și să organizăm o nouă licitație sau să avem o discuție la Bruxelles să vedem ce înseamnă din punct de vedere al finanțării europene și să mergem pe varianta veche. Pe proiectul vechi nu au fost prevăzute aceste ecoducte“, a punctat ministrul Răzvan Cuc.
La sfârșitul lunii trecute, șeful Guvernului român, Sorin Grindeanu, la o întâlnire cu primarii, a precizat că anumite proiecte strategice finanțate din fonduri europene sunt blocate de anumite proceduri inutile. „Pe transporturi, pe energie și pe apărare, unde discutăm de bani foarte mulți, care și în momentul ăsta, dacă vreți să discutăm de transporturi, sunt, doar că noi nu suntem în stare să-i cheltuim. În Timiș, fiind Autostrada de la Năd¬lac, care ar trebui să vină până la Constanța, se dublează costurile unui lot din acesta de autostradă. De ce? Că trebuie să facem un culoar pentru urși. Eu vă spun că noi nu avem urși în Timiș“, spunea Sorin Grindeanu.
Vezi și aceste știri

R. Moldova, pe locul trei în topul țărilor din lume la capitolul majorării salariului minim

Ucraina, cea mai minată țară din lume: Pe 40% din teritoriul statului vecin s-ar afla mine și explozibil capcană

Biroul migrație și azil: Opt cetățeni străini, expulzați de pe teritoriul R. Moldova, în decurs de o săptămână
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile reînnoite ale maib prezentate întregii echipe
