Imperiul de afaceri al celui mai bogat sportiv din lume, Cristiano Ronaldo

Imperiul de afaceri al celui mai bogat sportiv din lume, Cristiano Ronaldo


Anul trecut, revista Forbes l-a recunoscut pe atacantul clubului de fotbal „Real”, Cristiano Ronaldo, drept cel mai plătit sportiv în lume: contractul în club și diferite bonusuri i-au adus peste 52 de milioane de euro, iar contractele comerciale suplimentare alte circa 30 de milioane de euro. Portalul sports.ru a analizat de unde își obține veniturile cel mai cotat fotbalist din lume, transmite Agora.

Contractele din publicitate

Dintre toți partenerii ai lui Cristiano Ronaldo cel mai important este Nike: producătorul de echipament sportiv a devenit principalul sponsor individual al portughezului când acesta avea doar 18 de ani. Părțile sunt atât de mulțumite de colaborare, încât Ronaldo a semnat recent un contract pe viață cu Nike în valoare de 22,5 milioane de euro pe an. Asta înseamnă că fotbalistul ar putea obține din partea brandului peste un miliard de euro.

Acest contract este profitabil din cauza popularității imense a lui Cristiano pe internet: platforma Hookit specializată în auditul ofertelor de sponsorizare, a estimat valoarea media a celor 347 de postări ai lui Ronaldo în rețelele sociale din 2016, în care a fost menționat Nike sau a fost vizibil logo-ul companiei, la 469 de milioane de euro.

Un exemplu simplu: valoarea media a imagini apărute pe instagramul lui Ronaldo după victoria Portugaliei la Euro 2016 (pe care Cristiano se transformă în vârful Turnului Eiffel) a fost de circa 5,5 milioane de euro (imaginea a avut 1,75 milioane de like-uri și aproape 13.000 de comentarii).

Ronaldo este un lider incontestabil al segmentului sportiv din internet: are 120,5 milioane de like-uri pe Facebook (lider absolut în lume), 96.3 milioane de abonați în Instagram, 51.1 milioane pe Twitter. Doar în 2016 portughezul și-a mărit audiența cu 65 de milioane de oameni.

Cu ceilalți sponsori, Ronaldo nu are o relație la fel de lungă. În 2009, el a devenit imaginea Armani înlocuindu-l pe David Beckham - asta îi aduce aproximativ 1 milion de euro pe an, iar contractul expiră în 2019. Mai are colaborarea cu producătorul portughez de ulei de motor Castrol - inițial remunerarea era de 2 milioane de euro pe an, dar între timp a atins nivelul de 6 milioane.

Pentru al treilea an consecutiv Ronaldo prezintă ceasurile Tag Heuer. Sumele nu a fost încă dezvăluite, dar se știe că Cristiano a fost personal interesat de parteneriat, pentru că este foarte pasionat de ceasuri de calitate: acasă el are o colecție de 50 de modele diferite. În 2014, el a dăruit tuturor sportivilor și personalului FC „Real“ ceasurile în valoare de 8000 de euro.

Printre alți parteneri ai lui Ronaldo sunt șampoanele Clear, compania aeriană Emirates, suplimente Herbalife, băuturi Soccerade, jocul on-line PokerStars (contractul este estimat la 3-4 milioane de euro pe an), etc.

Îmbrăcăminte, lenjerie de corp și pleduri

Principalul brand de care Ronaldo se ocupă în timpul liber este el însuși. Un mic imperiu de afaceri sub denumirea CR7 este în creștere continuă.

Principala direcție - hainele. Totul a început cu lenjerie de corp și șosete, ulterior s-au mai adăugat cămăși și pantofi - acum 13% din fiecare articol vândut se duce pe contul personal al fotbalistului. Prețurile la chiloţi încep de la 25 de euro, la șosete - de la 12, iar cămăși costă nu mai puțin de 65 de euro. Cei mai scumpi sunt pantofii - de la 107 la 590 de euro. A avut ideea de a produce și ghete, dar acest proiect a fost blocat de managerii Nike.

Lenjeria de corp cu numele Cristiano Ronaldo din 2013 este produsă de firma JBS Textile Group - un brand scandinav. Aspectul exterior a fost dezvoltat de designerul american de origine coreeană Richard Chai.

Mai mult, există pături CR7 și chiar apă de toaletă, care pot fi cumpărate la circa 60 de euro.

Vânzările pe această direcții îi aduc lui Ronaldo până la 6-10 milioane pe an.

Aplicații și Muzeul

Imperiul lui Ronaldo nu poate lipsi de o promovare PR. De exemplu, a fost filmat un documentar despre viața lui Cristiano, care nu doar a dezvăluit noi detalii despre biografia portughezului, dar, de asemenea, a mai adus niște bani: în film este plasare de produs Clear.

Pentru a cuceri piața asiatică Ronaldo a vândut 60% din drepturile de a utiliza imaginea sa companiei Mint Media, deținută de proprietarul FC „Valencia”, Peter Lim. Restul 40% aparțin FC „Real” din Madrid. În luna martie a anului trecut, situația a dus la un mic conflict: conform contractului de 1 milion de euro, Ronaldo trebuia să vină în Turcia pentru lansarea unei noi tehnologii de internet mobil al unui operator local de telecomunicații. Portughezul însă a rămas acasă - așa că compania a fost nevoită să se limiteze la un spot publicitar în care Ronaldo a apărut în rolul unui cyborg fabricat în laborator. Mai simplu e să vezi filmulețul:

Ronaldo dezvoltă și partea digitală - de exemplu, în perioada desfășurării Euro-2016 în toate magazinele de aplicații a apărut jocul Ronaldo Kick'n'Run, în care Ronaldo aleargă prin Paris, colectând monede. Mai mult, există aplicația CR7Selfie: fiecare utilizator poate lipi o fotografie cu Ronaldo în timp ce-și face Selfie.

Principalul PR-proiect al lui Ronaldo rămâne muzeul deschis în 2013 pe insula sa natală Madeira. Pe 400 de metri pătrați, se povestește întreaga poveste a formării unui dintre cei mai buni jucători din istoria fotbalului - de la primele cupe în „Sporting” până la patru „Mingi de aur”. La sfârșitul lunii martie 2017 aeroportul principal din Madeira a fost numit după Cristiano Ronaldo.

Hoteluri și o sală de fitness

Cristiano a devenit recent partener al celui mai mare lanț hotelier portughez Pestana Hotels: sub brandul CR7 vor funcționa patru mari hoteluri din Madrid, Madeira, Lisabona și New York. Costul total al proiectului este estimat la 75 de milioane de euro, în care Ronaldo figurează ca un investitor cu drepturi depline: a alocat jumătate din suma necesară (37 de milioane de euro) și a primit un pachet de 50% din acțiuni.

La începutul anului 2017 sub marca CR7 în Madrid s-a deschis o sală de gimnastică Crunch Fitness. Lanțul american a decis să cucerească piața europeană prin implicarea celui mai recunoscut sportiv, inclusiv deoarece acesta îi va permite companiei să recupereze investiții serioase: pentru deschiderea unui club este nevoie de peste un milion de euro.

În 2012, Ronaldo a investit în aplicația Mobitto - asemănător cu Foursquare și Groupon. Această aplicație vă poate ajuta să găsiți cele mai bune prețuri în magazinele din apropiere. La utilizarea regulată a serviciului, utilizatorul primește un bonus care poate fi schimbat pe un voucher cadou sau reducere.

Probleme cu impozite

Ca și mulți oameni de afaceri de succes, Ronaldo s-a confruntat cu acuzații de evaziune fiscală. Până în 2014, sportivii din Spania achitau în buget 24,7% din veniturile lor. Dar ulterior rata de impozitare a crescut la 43%.

Dacă e să credem documentelor făcute publice de hackerii anonimi din grupul Football Leaks, agentul Jorge Mendes a inventat o schemă pentru Ronaldo care-i permite să-și păstreze majoritatea veniturilor: toate contractele de publicitate au fost încheiate prin intermediari din Irlanda, unde rata de impozitare este de doar 12,5%, și erau semnate prin companii offshore, inclusiv de pe insulele Virgine. Se presupune că această schemă i-a permis lui Cristiano să economisească cel puțin 75 de milioane de euro.

Ronaldo neagă toate acuzațiile. „Sunt mulţi oameni nevinovaţi în închisori, și eu mă simt unul dintre ei. Știu că nu am făcut nimic greșit, iar ție ți se sugerează că ai făcut ceva reprobabil. Asta nimănui nu-i place”, a spus Ronaldo.

Cristiano este deja cel mai bogat sportiv din lume, dar numai al patrulea pe lista celor mai bogate celebrități de pe planetă. Imperiul său are unde să mai crească.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Protest împotriva rezultatelor alegerilor parlamentare din Rusia, la apelul Partidului Comunist

Protest împotriva rezultatelor alegerilor parlamentare din Rusia, la apelul Partidului Comunist

647 cazuri noi de COVID-19, confirmate în R. Moldova. Șapte sunt de import

647 cazuri noi de COVID-19, confirmate în R. Moldova. Șapte sunt de import

Deținuții din închisoarea din Kabul, eliberați de talibani au devenit gardieni

Deținuții din închisoarea din Kabul, eliberați de talibani au devenit gardieni

Advertoriale
Ei sunt campionii schimbării 2021. Personalități din diverse domenii au fost premiați pentru implicare (FOTO)

Ei sunt campionii schimbării 2021. Personalități din diverse domenii au fost premiați pentru implicare (FOTO)

Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Proiecte de dezvoltare a sectorului TIC pe agenda „Moldova ICT Summit: The Future of Digital”

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

Istoriile de succes ale eroilor din spatele schimbărilor majore în Programul Operațional comun România - Republica Moldova (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Directorul adjunct al ANP, învinuit de „păstrarea ilegală a munițiilor” și „păstrarea neglijentă a armelor de foc și a munițiilor” a fost achitat
  • 2
    Un lider taliban spune că execuțiile și mutilările vor reveni „dar poate nu în public”: „Sunt necesare pentru siguranța cetățenilor”
  • 3
    Cum a schimbat Angela Merkel Europa în cei 16 ani în care a condus Germania
  • 4
    Italia recunoaște certificatele de vaccinare emise în R. Moldova. Ce informații trebuie să conțină documentul
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.