Cel mai mic mediu de stocare din lume: un singur atom

Un bit de informaţie digitală poate fi acum stocat cu succes într-un singur atom. Acest rezultat este o descoperire importantă în minimizarea spaţiului de stocare şi are potenţialul de a servi ca bază pentru computaţia cuantică.

Conform unui nou studiu publicat în Nature, un bit de informaţie poate fi stocat într-un atom individual, în condiţiile în care dispozitivele actuale din comerţ au nevoie de un milion de atomi pentru a realiza acelaşi lucru, scrie go4it.ro.

Andreas Heirich, noul director al Center for Quantum Nanoscience, din cadrul Institute of Basic Science (IBS, Coreea de Sud), a condus acest proiect de cercetare.

În acest studiu, savanţii au lucrat cu o unealtă, numită Scanning Tunneling Microscope (STM), al cărui vârf permitea utilizatorului să vadă şi să mute atomi individuali, de asemenea, şi aplicarea impulsurilor electrice asupra lor. Au folosit acest impuls electric pentru a schimba direcţia de magnetizare a atomilor individuali de holmiu. Prin realizarea acestui lucru, echipa a putut stoca o dată de un bit, ori de 1, ori de 0 (1 sau 0 ţin de direcţia de magnetizare).

Un senzor cuantic, elaborat de echipa lui Heinrich şi unic în lume, a citit bitul de date stocat în atom. Astfel, cercetătorii au putut observa că atomul de holmiu menţine aceeaşi stare magnetică timp de mai multe ore.

De asemenea, echipa a folosit doi atomi de holmiu, făcând o descoperire surprinzătoare. Plasarea celor doi atomi în apropiere unul faţă de celălalt, chiar şi la doar un nanometru distanţă, aceştia au observat că nu este afectată capacitatea de stocare individuală.

Dacă această inovaţie poate fi aplicată la scară mare, ar însemna că dispozitivele de stocare a datelor ar deveni semnificativ mai mici.

S-a stins din viață actorul român Alexandru Arșinel

Orașul Nicolaev, Ucraina: Sunt confirmate pierderi omenești și răniți după ce muniții cu dispersie au nimerit într-o stație

Performanțe pentru sportivii paralimpici din R. Moldova la Campionatul European de Para Powerlifting. Tot lotul național s-a ales cu medalii (FOTO)

Ce faci de Ziua Vinului? Sărbătorește-o alături de cei dragi la Château Purcari!

Consecințele traumelor sportive pot fi tratate la Smile Dent Team