În cadrul primului său „proiect cu obiecte vii”, acest artist controversat, obișnuit cu proiectele extreme, a trebuit să apeleze la ultimele rezerve ale sale de energie: închis într-o cutie de plexiglas expusă în fața publicului, Abraham Poincheval a dormit foarte puțin în ultimele trei săptămâni, petrecând majoritatea timpului așezat pe un scaun construit ca ”o masă de clocit, cu o gaură în interior și înzestrată cu un sistem pentru depunerea ouălor”. Singurele sale momente de libertate au constat în ieșiri zilnice din cutia de plexiglas, timp de 30 de minute.
„A fost foarte dur pentru el, mult mai dur decât atunci când a rămas închis într-o stâncă de 12 tone”, a declarat purtătorul de cuvânt de la Palais de Tokyo.
Pentru a putea să spere la eclozarea puilor de găină, artistul francez a trebuit să mențină ouăle la o temperatură constantă de 37 de grade. Eforturile lui au fost recompensate: marți după-amiază, primul pui a început să spargă coaja oului său, obligându-l pe artist să părăsească „vivariumul”, pentru a nu strivi puiul de găină.
„Puii vor rămâne cu Abraham în vitrină timp de 72 de ore” înainte de a petrece zile fericite într-o fermă din Normandia care aparține tatălui artistului, Christian.

Înainte de debutul acestui proiect, Abraham Poincheval, în vârstă de 44 de ani, spunea că resimte o anumită îngrijorare, simțindu-se mult mai expus în comparație cu proiectele sale precedente. „Înainte, locuiam în ceva, făcam corp unitar cu ceva, eram în interiorul unor lucruri. Acum e vorba de o veritabilă transformare, sunt în exterior, sunt cel care înconjoară”, a spus el.
Din acest motiv, au apărut și alte angoase: „Există un contact mult mai direct cu publicul, pentru că, de obicei, sunt singur cu un obiect. Asta este o premieră”, a spus artistul francez.El spune că s-a inspirat pentru realizarea acestui proiect artistic din textele scriitorului Guy de Maupassant.
În nuvela „Toine”, antieroul omonim se găsește în situația de a fi imobilizat, în urma unei crize cardiace. Soția lui îl forțează să clocească ouă.
Artistul francez, devenit cunoscut pentru experimente similare ce vizau supraviețuirea în spații închise, consideră că cea mai bună modalitate de a înțelege obiectele nu constă în distanțarea de ele, ci în pătrunderea în interiorul acestora.
În 2014, Abraham Poincheval a petrecut 13 zile în interiorul unei sculpturi ce reprezenta un urs, mâncând viermi și gândaci, pentru a respecta, parțial, dieta acestor animale.
Apoi, la sfârșitul lunii februarie, artistul a rămas închis timp de opt zile în interiorul unui bloc de calcar, la Palais de Tokyo din Paris.
Abraham Poincheval a petrecut o săptămână pe o platformă suspendată la 20 de metri deasupra solului în fața Gării Lyon din Paris, a traversat departamentul francez Alpes-de-Haute-Provence împingând un cilindru care i-a servit și de adăpost și a navigat pe fluviul Rhône în interiorul unei sticle uriașe, ce avea înălțimea de șase metri.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.