VIDEO. Secretele plantelor de ceai au fost dezvăluite de știință

Foto: BBC

Oamenii de știință au dezlegat secretele genetice ale plantei premiate pentru producerea ceaiului. O echipă din China a decodat blocurile genetice ale plantei de ceai „Camellia Sinensis”, ale cărei frunze sunt folosite pentru toate tipurile de ceai, inclusiv negru, verde și oolong, scrie BBC.

Cercetarea oferă o perspectivă asupra produselor chimice care dau ceaiului aroma. Până în prezent, s-au știut puține despre genetica plantei, în ciuda imensei sale importanțe economice și culturale.

„Există  diverse arome, dar misterul este ceea ce determină sau care este baza genetică a aromelor de ceai? Împreună cu construirea de hărți genetice și noi tehnologii de secvențiere, lucrăm la un genom de arbore de ceai actualizat care va investiga o parte din aromă”, a precizat geneticistul de plante, Lizhi Gao, de la Institutul de Botanica din Kunming, China, care a condus cercetarea.

Grupul Camellia conține peste 100 de specii, inclusiv plante ornamentale de grădină. Dar numai Camellia Sinensis este cultivată comercial pentru prepararea ceaiului.

Cercetătorii au descoperit că frunzele plantei de ceai conțin niveluri ridicate de substanțe chimice care conferă ceaiului aroma sa distinctivă. Acestea includ flavonoide și cafeină, se mai menționează în articolul BBC.

Dr. Monique Simmonds din Marea Britanie, care nu este conectat la cercetare, a spus că această nouă viziune a oferit o perspectivă importantă asupra blocurilor genetice ale ceaiului. Ea a declarat pentru BBC News: „În ansamblu, constatările din acest studiu ar putea avea un impact semnificativ asupra celor implicați în creșterea ceaiului, dar și pe cei implicați în reproducerea multor plante utilizate în medicină și în produsele cosmetice, deoarece compușii care apar în ceai sunt adesea asociate cu proprietățile biologice ale plantelor utilizate în medicină sau în produsele cosmetice”.

Decodarea genomului plantei de ceai a durat mai mult de cinci ani. La trei miliarde de perechi de baze de ADN în lungime, genomul plantei de ceai este de peste patru ori mai mare decât dimensiunea genomului plantei de cafea și mult mai mare decât cele mai multe specii de plante secvențiate. „Laboratorul nostru a reușit să secvențeze și să asambleze mai mult de 20 de genomi ai plantelor”, a declarat prof. Gao, care a desfășurat activitatea cu oamenii de știință din Coreea de Sud și SUA.

Hai să fim prieteni! Hai să #SusținemPresa independentă cu câte un abonament AGORA, de 98 de lei.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

„Coaliția second-hand”, „ambalaj nou la conținut vechi” sau „gata, s-au însurat”. Replicile partidelor la formarea blocului PSRM-PCRM