FOTO. Peronul aeroportului internațional Chișinău a fost extins și va permite staționarea aeronavelor mari

FOTO. Peronul aeroportului internațional Chișinău a fost extins și va permite staționarea aeronavelor mari
Foto: Avia Invest


Astăzi a fost finalizate extinderea peronului aeroportului internațional Chișinău, cu 45000 m2 și lucrările de stabilizare a solului în zona de lărgire a pistei a doua. Anunțul a fost făcut de compania Avia Invest, cea care administrează aeroportul, printr-un comunicat de presă.

Peronul Aeroportului Chișinău a fost extins cu un segment care a fost construit de la zero. Indicele capacității portante a învelișurilor acestuia a fost majorată până la o valoare mai mare de 70 unităţi.

Aceasta va permite staționarea aeronavelor de diferite dimensiuni inclusiv cele de capacităţi mari precum Boeing 777, 767, 787; Airbus A330, A340, A310.

Astfel, în rezultatul extinderii peronului au fost reconstruite 23 locuri noi de parcare pentru aeronave, ceea ce depășește obligațiile de reconstrucție a peronului prevăzute pentru etapa I de modernizare, se arată în comunicatul companiei.

Aceasta anunță că va continua reconstrucția celei de-a doua piste a aeroportului, unde deja au fost executate o serie din lucrările de terasament pe o suprafață de 24 mii m2. Astfel, primul strat de stabilizare a părților laterale pe o lungime totală de 1100 m a fost finalizat.

Pista a fost extinsă în lățime la 45m. Totodată, lucrările de betonare pe un alt segment cu o suprafață de 24 mii m2 au fost finalizate. Aceste lucrări au fost realizate, respectând cele mai exigente cerințe și efectuate în conformitate cu cele mai înalte standarde Europene.

În continuare, urmează lucrările de aplicare a trei straturi de stabilizare și ultimul de beton la pista nouă și reconstrucția celorlalte suprafețe ale aerodromului.

Avia Invest amintește că a luat decizia de a construi o a doua pistă pentru a nu restricționa traficul aerian pe Aeroportul Chişinău, pe perioada cât pista de bază (3590 m) se află în proces de reconstrucție. Astfel, sunt evitate toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor precum şi cel al companiilor aeriene, prin oferirea acestora a posibilității de operare 24/24 de pe Aeroportul Chişinău.

Actualmente, pe șantierul Aeroportului Chișinău sunt implicaţi circa 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Vaccinarea pe roți: Unde vor staționa astăzi cele două puncte mobile de imunizare

Vaccinarea pe roți: Unde vor staționa astăzi cele două puncte mobile de imunizare

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Gazprom, suspectat de manipularea pieței de gaze. Un grup de europarlamentari cer anchetarea companiei
  • 2
    Autoritățile locale din Cupcini vor aloca 200 mii de lei pentru un bust în memoria primarului socialist Ivan Ostaficiuc (DOC)
  • 3
    Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)
  • 4
    Iurie Podarilov, se judecă cu IGP, instituție la care este proaspăt șef. Iată ce solicită
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.