Republica Moldova va deschide un Centru de promovare a culturii vinului moldovenesc în orașul Taicang, provincia Jiangsu, Republica Populară Chineză. Subiectul a fost discutat în cadrul unei întrevederi la care au participat viceprim-ministru, Octavian Calmîc, ministrul Economiei, Lilian Darii și Vasile Luca, viceminiştri ai Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova, precum Gheorghe Arpentin, director al Oficiului Național al Viei și Vinului din Moldova și Arcadie Andronic, director al Centrului International de Expoziții „Moldexpo”.
„Orașul Taicang este unul din cele mai promovate centre turistice din China și deține un port pe râul Yangtze, ceea ce face reușită amplasarea Centrului de cultură a vinului moldovenesc în orașul Taicang. Partea chineză propune ca acest centru să fie amenajat în stil tradițional moldovenesc și prin intermediul acestui proiect să li se ofere cetățenilor chinezi posibilitatea de a descoperi cultura și valorile portului moldovenesc”, a declarat ministrul Economiei Octavian Calmîc.
De asemenea, vicepremierul a specificat că partea chineză este dispusă să ofere părții moldovenești o clădire cu o suprafață de aproximativ 4 000 m.p (aflată în stadiu de proiect), amplasată vis-a-vis de Resortul Yangze River Estuary din orașul Taicang, ceea ce oferă o piață mare de desfacere.
În această ordine de idei, Octavian Calmîc a notat că Oficiului Național al Vie și Vinului din Moldova sau Centrul International de Expoziții “Moldexpo” ar putea reprezenta partea moldovenească la implementarea acestui proiect, iar partea chineză va desemna două companii, una va construi clădirea destinată centrului, iar alta va gestiona realizarea proiectului.
Pe parcursul anului 2016, relațiile comerciale dintre Republica Moldova și China au avut o dinamică pozitivă și au crescut cu circa 9%, ajungând la peste 400 milioane USD, cu o creștere semnificativă a exporturilor (+ 69%) și a importurilor (+ 7%). În primele două luni ale acestui an, importurile și exporturile continuă să crească și să mențină tendința de expansiune. Astfel, în perioada ianuarie-februarie 2017, volumul comerțului a crescut cu 33%, iar exporturile au înregistrat o creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Vezi și aceste știri

Întreprinderea „Artemsol” din Ucraina, care exporta sare pe piața din Moldova, nu mai activează. Clădirea și depozitele, bombardate

Rusia spune că este pregătită să creeze un coridor pentru trecerea navelor cu alimente din porturile Ucrainei

Primul pas pentru memorandumul cu UE de asistență financiară de 150 de mil. de euro. O parte din sumă va fi acordată R. Moldova sub formă de împrumut
Advertoriale

METRO a provocat viitorii bucătari să concureze în „rețete delicioase” la Campionatul Gastronomic pentru Juniori

Lansarea proiectului „Clean technology innovation programme for SMEs and start-ups in the Republic of Moldova (GCIP Moldova)”
