
Kaufland crește legume și fructe pe acoperișurile magazinelor și în parcări
Retailerul Kaufland investește 300.000 de euro într-o rețea de nouă grădini urbane, transformându-și acoperișurile, exteriorul parcărilor și al magazinelor în spații verzi cultivate cu legume, fructe, plante aromatice, arbuști, flori, care pot fi folosite de comunitate, a declarat luni Valer Hancaș, manager Corporate Affairs & Comunicare la Kaufland România, scrie economica.net.
・
Proiectul „Grădinărescu”, dezvoltat de companie împreună cu Asociația Institutul de Cercetare în Permacultură din România, include trei grădini urbane comunitare amplasate pe acoperișurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor și două în școli din București.
Prima grădină urbană, amenajată la magazinul din bd. Bucureștii Noi, are o suprafață de 2.300 metri pătrați. Grădina nu are scop comercial, iar legumele și fructele nu vor fi vândute în magazine. Cei interesați pot veni să adopte o parcelă de grădină, pe care să o îngrijească sub îndrumarea specialiștilor. Grădina poate fi folosită și ca spațiu de învățare pentru școlile și grădinițele din zonă.
„La finalizarea celor nouă grădini în București, intenționăm să identificăm și alte locații unde spațiul din jurul magazinelor ne permit astfel de proiecte”, a spus Valer Hancaș.Potrivit unui studiu realizat de institutul BICEED pentru Kaufland România, șapte din zece români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdețuri, fructe, din dorința de a se bucura de propriile culturi și produse naturale.
Dintre aceștia, peste jumătate aleg să cultive verdețuri (57% dintre respondenți), în timp ce 39% dintre ei cultivă fructe, iar 27% - legume. Românii din mediul urban cultivă în special căpșuni - 25% dintre ei, lămâi - 20% dintre ei, roșii, cartofi, pătrunjel, cimbru și rozmarin.Balconul este locul preferat pentru agricultură urbană de 50% dintre respondenți, în timp ce 14% dintre ei cultivă în fața blocului, 8% - la periferia orașului, iar restul se orientează spre parcele din afara orașului.
Retailerul german Kaufland deține peste 1.250 de magazine în șapte țări, iar în România operează o rețea de 115 magazine.
De remarcat că până în 2020 Kaufland planifică să deschidă 6 magazine în mun. Chișinău, valoarea totală a investiției ridicându-se la 60 mln. euro.