Alphabet Inc, firma mamă a Google, a raportat un declin de 27,7% al profitului trimestrial, din cauza recentei amenzi primite de la Comisia Europeană, scrie agerpres.ro.
Profitul net a scăzut la 3,52 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2017, de la 4,88 miliarde de dolari în perioada similară din 2016.
Veniturile consolidate au urcat la 26,01 miliarde de dolari, de la 21,50 miliarde de dolari. Veniturile din publicitate ale Google au crescut în perioada aprilie - iunie 2017 cu 18,4%, la 22,67 miliarde de dolari.
Luna aceasta, Alphabet a avertizat că profitul său din trimestrul doi va fi redus cu aproximativ 2,74 miliarde de dolari din cauza recentei amenzi primite de la Comisia Europeană.
La publicarea rezultatelor sale financiare, compania americană va raporta amenda într-o secțiune specială de cheltuieli operaționale. Amenda nu este deductibilă, astfel încât va provoca reducerea profitului Alphabet cu întreaga sumă de 2,74 miliarde de dolari, a anunţat compania.
Recent, Comisia Europeană a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de poziţie dominantă şi promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenţei.
„Google a venit cu multe servicii şi produse inovative care au schimbat viaţa noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienţii realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor. Ce a făcut Google este ilegal, conform reglementărilor antitrust din UE.
Compania a negat altor firme şansa de a concura conform meritelor şi de a inova. Şi, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-şi alege serviciile şi de a beneficia deplin de inovaţii”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
Vezi și aceste știri

Veaceslav Ioniță: Riscăm ca reforma învățământului superior să se transforme în cel mai mare proiect imobiliar din istoria Moldovei

Angajații Căii Ferate din Moldova vor primi salarii mai mari cu 89% din 1 iulie

Un deputat rus susține că Insula Șerpilor se află în continuare sub control rusesc: Rusia se gândește să să salveze viețile luptătorilor săi
Advertoriale

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)
