CJI a prezentat proiectul noii Legi cu privire la publicitate

CJI a prezentat proiectul noii Legi cu privire la publicitate

Centrul pentru Jurnalism Independent a prezentat marți, 25 iulie, proiectul noii Legi cu privire la publicitate. Documentul a fost elaborat de către experții CJI, după ce un studiu de cercetare al CJI de anul trecut, care a evaluat cadrul juridic național de reglementare a domeniului publicității, a constatat necesitatea stringentă de îmbunătățire a acestuia, anunță media-azi.md.

Potrivit autorilor, proiectul de lege oferă largi libertăți de acțiune tuturor actorilor din domeniu și îi motivează să acționeze cu responsabilitate. Totodată, documentul elimină inexactitățile și ambiguitățile existente în cadrul juridic actual, completându-l cu noi prevederi, care vizează concurența loială, publicitatea outdoor, drepturile consumatorului de publicitate etc.

Proiectul de lege va fi curând disponibil pe media-azi.md.

Elaborarea proiectului de lege a fost dictată de necesitatea stringentă de îmbunătățire a reglementărilor în domeniu, în vederea creării unui climat adecvat de dezvoltare a pieței de publicitate în care să primeze responsabilitatea socială a tuturor actorilor implicați în activități publicitare.

Proiectul a fost prezentat în cadrul unei dezbateri publice care a reunit la o masă comună de dialog reprezentanți ai Comisiei parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, Ministerului Justiției, Consiliului Concurenței, Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Asociației Agențiilor de Publicitate, jurnaliști, manageri și experți media.

Participanții la dezbaterea publică au fost de părerea că o astfel de lege ar constitui o nouă etapă în ajustarea cadrului juridic național la limbajul și la rigorile normelor și bunelor practici internaționale în domeniul publicității.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.