
Valeriu Pleșca a primit dreptul de a înregistra brandul „Business Factory”, în ciuda opoziției Angry Business
După mai bine de doi ani de la depunerea cererii proprietarul postului de televiziune MBC, Valeriu Pleșca a primit dreptul de a înregistra marca comercială Business Factory, chiar dacă reprezentanții companiei Angry Business s-au opus acestui fapt și au lansat critici dure, susținând că le-a fost furată ideea lor.
・
În 2014 s-a desfășurat primul business reality show din Moldova. În acest proiect a fost implicat postul de televiziune MBC, precum și compania Angry Business, care se poziționează drept cea mai mare comunitate de antreprenori din țară, care te ajută să-ți dezvolți propria afacere.
În cadrul proiectului, 7 tineri din Moldova au fost instruiți cum să genereze profit prin utilizarea unor tehnici simple, dar efective. Timp de opt săptămâni, aceștia au învățat instrumentele necesare pentru a pune administrarea și implementarea unei afaceri.
Disensiunile dintre cele două părți au început odată cu pregătirea unui nou sezon al acestei emisiuni. Fiecare din cele două companii a publicat învinuiri în adresa celeilalte părți.
Reprezentanții Angry Business solicitau ca marca Business Factory să nu fie utilizată de către postul MBC, ci să fie selectată o altă denumire a acestui proiect.
De remarcat că relația celor două companii se baza doar pe înțelegeri verbale și schimb de e-mailuri. Un contract care să stipuleze drepturile și obligațiunile părților nu a fost semnat.
Pe 19 februarie 2015, Valeriu Pleșca, proprietarul postului de televiziune MBC a depus o cerere la AGEPI pentru înregistrarea mărcii comerciale „Business Factory” fapt ce a trezit nemulțumirea celor de la Angry Business. Aceștia din urmă, depun o cerere pentru aceeași marcă comercială, pe 1 aprilie 2015.
Ulterior, postul de televiziune MBC a realizat un nou reality show „Business Factory 2”, cu un alt partener.
De remarcat că în februarie 2017 administrația MBC a anunțat că închide postul de televiziune. „Criza profundă, sistemică în general din țară, dar și în domeniul media”, au fost motivele invocate de proprietarul Moldavian Business Channel, Valeriu Pleșca.
Cu toate acestea, fără a face un anunț public, postul de televiziune și-a reluat activitatea și a fost suspendată activitatea site-ului. mbc.md.
În ciuda problemelor financiare, Valeriu Plașca nu a retras cererea pentru înregistrarea brandului Business Factory. Recent, Direcția Mărci și Design Industrial de la AGEPI a acceptat înregistrarea mărcii respective, iar opoziția celor de la Angry Business nu a fost luată în considerație. În acest caz experții AGEPI s-au condus de principiul „primul venit, primul servit”.
Totuși, pentru înregistrarea mărcii şi eliberarea Certificatului de înregistrare a acesteia trebuie să fie achitată taxa de 250 euro în termen de 3 luni de la data prezentei decizii.
Reprezentanții Angry Business au primit la finele anului trecut un aviz provizoriu de refuz parțial de înregistrare a mărcii Business Factory, fiindcă desemnarea solicitată nu poate fi înregistrată pentru serviciile din clasa 41(educaţie; instruire; divertisment; activităţi sportive şi culturale) deoarece este similară cu cererea pentru marca combinată depusă de Valeriu Pleșca.
În aceste condiții, cei de la Angry Business ar putea să se adreseze în instanța de judecată dacă mai au interesul de a lupta pentru această marcă comercială.