Reacția Agenției Turismului la acuzațiile de plagiat a spotului despre turismul vinicol

Reacția Agenției Turismului la acuzațiile de plagiat a spotului despre turismul vinicol

Puncte de vedere diferite în privința spotului de promovare a turismului vinicol, publicat recent de Agenția Turismului din R. Moldova. Totul a fost coordonat, afirmă cei de la Agenția Turismului, acuzați de plagierea spotului de promovare a turismului vinicol din Republica Moldova. Contactată de Agora, Victoria David, de la serviciul de presă al instituției, ne-a spus că filmulețul lansat de Agenție este un colaj al secvențelor video care aparțin celor care le-au produs, pe care sunt apar și logo-urile vinăriilor incluse în spot, precum și brandul de țară Wine of Moldova. Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), instituție care a comandat spotul de promovare inițial, nu a venit deocamdată cu o poziție oficială în acest caz, dar surse apropiate instituției spun că lucrurile au stat cu totul alfel decât afirmă Agenția. 

Potrivit serviciului de presă al Agenției Turismului, despre acest lucru a anunțat și directorul general al instituției, Stanislav Rusu, în cadrul unei conferințe de presă susținută marți, unde a specificat și modul în care s-a realizat spotul.

„Totul a fost coordonat, secvențele care sunt și în spotul de la ONVV ne-au fost transmise de la ONVV”, ne-a spus Victoria David. „În 2018 va avea loc Conferința globală a turismului vinicol, anume la noi, în Republica Moldova. În acest an, această Conferință (ediția a II-a) are loc în Argentina. Directorul general va participa și va prelua în fața tuturor reprezentanților din turismul mondial găzduirea Conferinței și trebuie să prezinte un spot cu potențialul turistic al Republicii Moldova. Am contactat ONVV și ei ne-au ajutat cu secvențele. În privința montării, noi am suportat cheltuielile”, a spus pentru Agora Victoria David, de la Agenția Turismului.

Spotul publicat de Agenția Turismului:

Potrivit sursei, Agenția Turismului a avut nevoie de un spot anume al turismului vinicol, iar ONVV și-a dat acceptul de a-l monta folosind secvențele din spotul lor: „Am recurs la o echipă de profesioniști și câteva filmări suplimentare”.

Spotul Oficiului Național al Viei și Vinului:

Spotul a fost transmis cu un alt scop?

„Atunci când sunt lansate, aceste spoturi se transmit mai multor instituții, cum ar fi de exemplu Ambasadelor, ca să-l ruleze pentru o prezentare a Republicii Moldova. Până acum, nimeni nu s-a gândit să facă un alt spot al turismului vitivinicol folosind aceleași imagini. Aceste spoturi au fost transmise pentru Agenția Turismului cu scopul de a face o prezentare pentru o Conferință de peste hotare. Nu a fost oferit niciun drept în scris de utilizare a acestor materiale într-un spot care să reprezinte țara și să facă o campanie de comunicare”, a comunicat pentru AGORA o sursă apropiată ONVV.

Oficiul Național al Viei și Vinului nu a venit deocamdată o declarație oficială referitor la acest subiect și nici ce acțiuni urmează să întreprindă.

Într-un comunicat plasat pe site-ul Agenției Turismului, instituția aduce mulțumiri deținătorilor oficiali ai secvențelor ce sunt incluse în colajul video și se declară receptivă la sugestiile „în vederea îmbunătățirii conținutului primului spot video al turismului vinicol”.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.