Documentându-se cu starea lucrurilor la cele patru segmente de traseu cu o lungime totală de peste 91,5 km, viceprim-ministrul, Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii, a constatat că lucrările sunt efectuate cu abaderi serioase de la graficile stabilite în contracte, fapt care a dus la compromiterea contractelor respective.
Analizând starea lucrurilor, vicepremierul a constatat că progresul lent în realizarea lucrărilor se datorează termenului îndelungat de elaborare a detaliilor de execuție de către antreprenori, modificărilor în proiectele tehnice din cauza executării necalitative a acestora, neachitarea la timp de către antreprenori a materialelor contractate, etc.
„Cu toate acestea, o parte de vină revine și instituțiilor naționale, implicate la diferite etape în eliberarea licențelor sau autorizațiilor, prezentarea diferitor informații, etc. Pentru a reduce la minim procesul birocratic și factorul uman secundar, care nu este implicat în proces, să creăm o echipă mobilă de experți, care vor monitoriza și acorda tot suportul necesar antreprenorilor la executarea prevederilor contractuale”, a punctat ministrul Economiei și Infrastructurii.
Analizând mersul lucrărilor efectuate de companiile „Evrascon” din Azrbaidjan (două segmente de drum cu o distanță totală de circa 40 km) și OHL ZS din Cehia (două segmente de circa 50 km), ministrul Calmîc a menționat că pe parcursul ultimelor 30 de zile au fost înregistrate progrese în realizarea lucrărilor, dar sunt necesare eforturi considerabile ca până la perioada rece a anului să fie realizat un volum cât mai mare de lucrări. „Anul acesta trebuie pregătit terenul pentru sezonul viitor, când până în luna iunie 2018, porțiunile de drum aflate în proces de reabilitare să fie finisate sută la sută. Acesta este un obiectiv comun și el trebuie realizat calitativ și fără rețineri”, a punctat vicepremierul Calmîc.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.