Numărul microbuzelor de rută în Capitală s-a redus cu 10%

Numărul microbuzelor de rută în Capitală s-a redus cu 10%
Foto: cgp.md


Șeful interimar al Direcției transport public și căi de comunicații, Igor Gamrețchi, spune că numărul microbuzelor care activează în raza municipiului este în scădere și că pe parcursul anului trecut au fost lichidate patru rute. Funcționarul a făcut aceste declarții în contextul discuțiilor pe marginea protestului șoferilor de microbuze care urma să aibă loc astăzi. Autoritățile municipale susțin că aceștia nu au temeiul necesar pentru organizarea unui asemenea boicot.

Gamrețchi a făcut trimitere la angajamentul asumat în 2012, care conține 10 condiții pentru transportatori, și anume: respectarea limitei de viteză, transportarea călătorilor în limita numărului de locuri, oprirea în stații, respectarea graficului de circulație, etc. Potrivit lui, acest regulament nu a fost respectat.

În context, edilul Capitalei a adăugat că solicitările transportatorilor trebuie să fie examinate pe rând de Direcția Economiei, Direcția Transport, la comisiile de profil a Consiliului municipal Chișinău.

„Cei cu microbuzele au fost înștiințați că odată cu înnoirea parcului de troleibuze și autobuze, vor scădea rutele de microbuze și va deveni un transport secundar. Acest lucru se întâmplă deja. Ceea ce privește solicitările din partea lor: da, ei pot avea solicitări de diferit gen, inclusiv cu privire la tarif. Doar că aceste solicitări trebuie să fie transmise conform metodologiei de examinare și aprobare a tarifului”, a subliniat la rândul său primarul Dorin Chirtoacă, citat de UNIMEDIA.

Potrivit șefului interimar al Direcției transport public și căi de comunicații, doar în 2013 s-a reușit reducerea cu 10% a numărului de microbuze din municipiul Chișinău, adică 115 unități de transport. De asemenea, au fost anulate patru rute de microbuze: 185, 161, 138 și 141. 

Menționăm că de la începutul lunii martie, administratorii rutelor de microbuze au amenințat că vor intra în grevă generală dacă tariful pentru călătorie nu va fi majorat de la trei la cinci lei pentru o călătorie. De atunci, reprezentanții Direcției transport public și căi de comunicație au purtat mai multe discuții cu prestatorii de servicii și au reușit să evite greva neautorizată.

Reprezentanții Parcurilor urbane de troleibuze și de autobuze se declară pregătiți să facă față unui flux mai mare de călători. Potrivit conducătorilor celor două întreprinderi, pentru astăzi erau gata să scoată la traseu cu 20 de troleibuze și respectiv 30 de autobuze mai mult. 

Hai să fim prieteni! Hai să #SusținemPresa independentă cu câte un abonament AGORA, de 98 de lei.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
LIVE TEXT! 19 septembrie 2021: Locuitorii Găgăuziei își aleg deputații în Adunarea Populară

LIVE TEXT! 19 septembrie 2021: Locuitorii Găgăuziei își aleg deputații în Adunarea Populară

Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)

Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)

Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord

Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Gazprom, suspectat de manipularea pieței de gaze. Un grup de europarlamentari cer anchetarea companiei
  • 2
    Autoritățile locale din Cupcini vor aloca 200 mii de lei pentru un bust în memoria primarului socialist Ivan Ostaficiuc (DOC)
  • 3
    Iurie Podarilov, se judecă cu IGP, instituție la care este proaspăt șef. Iată ce solicită
  • 4
    Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.