Potrivit lui Babuc, școlile vor fi evaluate după mai mulți indicatori, prin care care impactul economic al procesului de optimizare (dacă au fost economii și cum s-au utilizat ele), impactul asupra factorului uman (a elevilor și cadrelor didactice).

„Vrem să le punem întrebări copiilor care au plecat despre cum s-au adaptat, cum se alimentează, cum sunt transportați. Același lucru se referă și asupra cadrelor didactice”, a declarat ministrul în cadrul unui briefing la sediul PDM. 

„În baza acestor evaluări Ministerul va stabili o perioadă de evaluare până la 1 februarie, astfel încât până la un an nou școlar să avem o viziune clară a procesului”, a spus Babuc.

Adaptarea Curriculei la necesitățile zilei în țară și în lume, astfel încât odată absolvind studiile, elevii să fie adaptați cu cunoștințele la viață. Ministerul a creat deja 30 de grupuri de lucru din 500 de membri care evaluează conținutul Curriculei la fiecare disciplină, inclusiv testele de BAC.

Vom iniția discuții publice în toate regiunile republicii care vor ține de modernizarea conținuturilor programelor școlare. În baza acestora Ministerul va elabora proiectul de Concept de modernizare a „Curriculei naționale”, care va fi prezentat spre aprobare în decembrie 2017”, a anunțat ministrul, menționând o „comunicare largă cu cadrele didactice”, multe dintre care se plâng pe un program școlar neadecvat.

Totodată, Babuc a anunțat că Guvernul va identifica surse financiare pentru ca formarea continuă a cadrelor didactice să fie acoperită din bugetul de stat, și nu din bugetele instituțiilor de învățământ. „Astăzi sunt multe cazuri în care bugetele instuțiilor de învățământ nu dispun de bani pentru activitățile de formare profesională continuă. Uneori profesorii sunt nevoiți să-și achite singuri aceste cursuri.

Credem că e o prioritate absolută a statului. Propunerea a fost susținută de colegii noștri”, a adăugat ministrul.