Traficul de voce generat de utilizatorii de telefonie fixă a scăzut cu 13%, până la valoarea de 1 mld. 205,4 mil. de minute. În medie, un utilizator a vorbit lunar la telefonul fix două ore și 59 de minute, cu 9,6% mai puțin decât în perioada ianuarie - septembrie 2016 , un apel având o durată medie de 2,3 minute, arată noile date ANRCETI.
Au fost înregistrate scăderi atât a numărului de abonați, cât și a veniturilor obținute de furnizorii de pe această piață. Numărul abonaților s-a micșorat, față de finalul anului 2016, cu mai bine de 19,5 mii (-1,6%) și a însumat peste 1 mil. 151,7 mii. În consecință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut cu 1,6 puncte procentuale și a alcătuit 32,4%.
Urmare a diminuării numărului de abonați și a traficului de voce volumul total al veniturilor de pe piața de telefonie fixă a scăzut, față de nouă luni ale anului 2016, cu mai bine de 21 la sută și a alcătuit peste 530,7 mil. lei. În același timp, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 18,8%, până la valoarea de 50,7 lei.
Specialiști ai ANRCETI explică scăderea veniturilor pe piața de telefonie fixă prin schimbarea preferințelor de consum ale utilizatorilor de la telefonia fixă la telefonia mobilă și la serviciile alternative de comunicare prin Internet (servicii OTT - Skype, Viber, etc) care sunt mai atractive și mai avantajoase pentru utilizatori.
Conform situației din 30 septembrie 2017, pe piața serviciilor de telefonie fixă activau 21 de furnizori. Cea mai mare cotă de piață, în funcție de venituri, - de 96% - era deținută de SA „Moldtelecom”.
Vezi și aceste știri

Litvinenco, despre scoaterea în afara legii a Partidului Șor: Nu constituie un precedent periculos

Președintele ales al Cehiei a avut o primă discuție cu președinta Taiwanului. Gestul ar putea provoca furia Chinei

Șef din cadrul Inspectoratului General al Poliției, în vizorul inspectorilor ANI. Ce au depistat (DOC)
Advertoriale

La Chișinău vor fi amenajate curți ideale pentru trai ca în Europa (VIDEO)

Continuăm campania „Generația Inteligenței Financiare”. Urmăriți al doilea episod în limba rusă al serialului „Cunoaște sensul banului cu Emily” (VIDEO)
