Prețuri mai mari la carburanți, automobile și produse alimentare. Cu cât a crescut IPC

Prețuri mai mari la carburanți, automobile și produse alimentare. Cu cât a crescut IPC

Produsele alimentare, carburanții, autoturismele, încălțămintea, dar și unele servicii s-au scumpit în luna septembrie. Potrivit Biroului Naţional de Statistică, indicele preţurilor de consum (IPC) în septembrie 2014 faţă de august 2014 a constituit 100,8%, iar faţă de septembrie 2013 - 104,8%.

Creşterea preţurilor medii de consum cu 0,8 la sută a fost determinată de majorarea preţurilor la produsele alimentare cu 0,7 la sută, la mărfurile nealimentare - cu 1,4 la sută şi la tarifele pentru prestarea serviciilor populaţiei - cu 0,2 la sută.

Astfel, în luna septembrie 2014 au crescut preţurile la unele produse alimentare: ouă de găină - cu 19,1%, fructe sâmburoase - cu 17,6%, pepene verde şi pepene galben - cu 16,4%, ardei dulci şi gogoşari - cu 16,3%, tomate - cu 11%, varză - cu 9,9%, vinete - cu 8,3%, castraveţi proaspeţi - cu 6,4%, brânză din lapte de vacă, peşte proaspăt şi congelat - cu câte 1%.

În ceea ce privește mărfurile nealimentare, luna septembrie a fost marcată de majorarea preţurilor la cărbune de pământ - cu 18,2%, gaz lichefiat ambalat în butelii - cu 6,3%, autoturisme - cu 3,5%, confecţii şi încălţăminte - cu 0,9% detergenţi, mărfuri chimice de uz casnic - cu câte 1,8%, mijloace pentru toaletă - cu 1,2%, maşini de spălat - cu 0,9%, ţigări - cu 1,3%.

Totodată, a fost înregistrată o creștere a prețurilor la serviciile prestate populaţiei în luna septembrie: chiria în căminele studenţeşti - cu 6,4%, plata pentru instruirea în instituţiile superioare de învăţământ - cu 3,2%, tarifele pentru serviciile de turism peste hotarele ţării - cu 2,6%, plata pentru întreţinerea copiilor la creşe şi grădiniţe - cu 2,1%, serviciile hoteliere - cu 1,7%, serviciile transportului aerian - cu 0,8%, serviciile stomatologice - cu 0,6%.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.