Sexism sau publicitate la covoare? Panourile care au stârnit reacții aprinse, comentate de autoriri și specialiști

Sexism sau publicitate la covoare? Panourile care au stârnit reacții aprinse, comentate de autoriri și specialiști
Foto: covor.md

Panourile publicitare ale unei firme de covoare de la noi au stârnit un val imens de comentarii și nemulțumiri pe rețelele sociale. Persoane publice, lideri de opinie, specialiști în PR și Publicitate, specialiști în Social Media Marketing au dezaprobat ideea reprezentată în imaginea de publicitate, catalogând-o drept sexistă și discriminatorie, scrie Ea.md. Alții, dinpotrivă, spun că e o acțiune de PR care va da rezultate, iar compania anume acest lucru și-a dorit.

„Este sau ba acest banner sexist? Ce scop a avut compania prin aceste imagini? Încalcă ele cumva egalitatea de șanse, atacă asupra imaginii femeii în societate, sunt discriminatorii?”, acestea au fost întrebările la care redacția nonastră a încercat să afle răspunsurile, atât de la comanditarii acestor panouri, cât și de la specialiști în PR și Publicitate cu experiență din Republica Moldova.

Contactați de noi, compania care a lansat bannerele spune că nu a avut nicio intenție defăimătoare asupra imaginii femeii.

„Acest baner nu conține nimic sexist, iar intenția companiei nu a fost de leza drepturile cuiva. Este o fotografie care vine să pună în valoare brandul de covoare, fără alte conotații. Regretăm reacțiile publice ofensatoare, pe le considerăm nejustificate. Mizăm pe înțelegerea corectă a acestui mesaj și rămânem fideli tuturor clienților noștri”, ne-au declarat cei de la Covor.md.

Ludmila Andronic, specialist în comunicare și relații cu publicul:

„În opinia mea, acest banner nu este nici măcar sexist. El este, pur și simplu, lipsit de bun simț. Fără pretenții de puritanism, amintesc doar faptul că publicitatea unui produs trebuie să promoveze caracteristicile unicale ale acestuia și nicidecum fanteziile sexuale ale autorilor de publicitate. Pentru cei care nu înțeleg, vă rog, citiți „99 francs” de Frederique Beigbeder”, a spus specialista pentru EA.md.

Expert în comunicare și PR, Cristian Saulea:

„Înainte de toate, ar fi interesant să aflăm dacă ei au planificat această gălăgie, sau „așa s-a primit”.
Atunci când îți asumi astfel de publicitate, trebuie să îți asumi și urmările. Ele pot fi diferite, de la apreciere, până la înjurături. Unii clienți vor merge din curiozitate, alții vor pune brandul în lista neagră. Am văzut că deja au scos posibilitatea de a scrie o recenzie pe pagina lor de Facebook.

S-au făcut recognoscibili cei de la covor.md - da, a vorbit lumea despre ei - da. Pe termen scurt au avut de câștigat, însăpe termen lung eu cred că o să aibă doar de pierdut.

Pentru un brand mai puțin recunoscut este important contextul în care pentru prima oară clientul interacționează cu produsul/serviciul tău. Până la urmă vorbim de covoare, un produs pe care nu îl cumpărăm în fiecare zi/lună. Iar atunci când o să îl cumpărăm, pe lângă preț o să ne interesăm ce e cu viața companiei…”a, îs ăștia cu sexul oral pe covor”.

Partea morală a publicității e un subiect foarte sensibil. Cert e un lucru: când sari peste limitele general acceptate de societate, primești neapărat peste mâini. Sexul vinde doar în anumite contexte, și atunci trebuie utilizat atent și cu măsură.

Covoare.md și-a creat cu mâinile sale o situație de criză, pentru care, aparent nu este pregătită. Lipsa unei reacții prompte la criză, o să aducă la aprofundarea ei, iar compania va simți acest lucru prin scăderea vânzărilor, pierderea potențialilor clienți, și cel mai important deteriorarea încrederii în companie”, a spus Cristian pentru Ea.md.

Precizăm că în Legea cu privire la Publicitatea de pe teritoriul Republicii Moldova există un alineat dedicat cazurilor de sexism, iar acesta are următoarele prevederi:

Articolul 111. Publicitatea sexistă
(1) Se consideră sexistă publicitatea care:
a) prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare sau degradante, violente și care ofensează demnitatea umană;
b) promovează stereotipuri sexiste în scop discriminatoriu, cu menținerea percepției tradiționale asupra femeii drept o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, având o poziție socială inferioară.
(2) Publicitatea sexistă este interzisă.
[Art.111 introdus prin LP71 din 14.04.16, MO140-149/27.05.16 art.291]

Foto: Facebook.com/Covor.md, Facebook.com/Diana Guja, Ina Cristian, Alex Gogu

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
O nouă alertă cu bombă la Aeroportul Internațional Chișinău

O nouă alertă cu bombă la Aeroportul Internațional Chișinău

Deputat AUR: România nu mai trebuie să finanţeze nici măcar cu un leu Guvernul de la Chişinău

Deputat AUR: România nu mai trebuie să finanţeze nici măcar cu un leu Guvernul de la Chişinău

IGSU și SPPS au organizat un exercițiu tactic comun în clădirea Președinției Republicii Moldova (GALERIE FOTO)

IGSU și SPPS au organizat un exercițiu tactic comun în clădirea Președinției Republicii Moldova (GALERIE FOTO)

Advertoriale
Bucătarii din Moldova au câștigat Cupa de Aur, la Campionatul Mondial de Gastronomie

Bucătarii din Moldova au câștigat Cupa de Aur, la Campionatul Mondial de Gastronomie

Nikos Vertis este pregătit să încânte Moldova în concertul său live (VIDEO)

Nikos Vertis este pregătit să încânte Moldova în concertul său live (VIDEO)

Mii de copii din toată Republica au fost informați despre regulile de circulație rutieră

Mii de copii din toată Republica au fost informați despre regulile de circulație rutieră

EMISIUNI
  • DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
    DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
Cele mai populare
  • 1
    Cum au fost calculate gradele de vulnerabilitate energetică? S-au urmat trei pași
  • 2
    Cum se aplică compensațiile pentru cei cu consum „zero” sau foarte mic de energie în anul trecut. Spătari: Căutăm soluția
  • 3
    Prețul primei de asigurare medicală în formă fixă ar putea crește de trei ori. Cine poate beneficia de reduceri și cât vor achita salariații
  • 4
    Deputatul Dan Perciun și ministrul Marcel Spatari, despre compensațiile la energie: Bugetul e de 5 miliarde, iar înregistrările numără 700 mii de familii (LIVE)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.