Sexism sau publicitate la covoare? Panourile care au stârnit reacții aprinse, comentate de autoriri și specialiști

Sexism sau publicitate la covoare? Panourile care au stârnit reacții aprinse, comentate de autoriri și specialiști
Foto: covor.md

Panourile publicitare ale unei firme de covoare de la noi au stârnit un val imens de comentarii și nemulțumiri pe rețelele sociale. Persoane publice, lideri de opinie, specialiști în PR și Publicitate, specialiști în Social Media Marketing au dezaprobat ideea reprezentată în imaginea de publicitate, catalogând-o drept sexistă și discriminatorie, scrie Ea.md. Alții, dinpotrivă, spun că e o acțiune de PR care va da rezultate, iar compania anume acest lucru și-a dorit.

„Este sau ba acest banner sexist? Ce scop a avut compania prin aceste imagini? Încalcă ele cumva egalitatea de șanse, atacă asupra imaginii femeii în societate, sunt discriminatorii?”, acestea au fost întrebările la care redacția nonastră a încercat să afle răspunsurile, atât de la comanditarii acestor panouri, cât și de la specialiști în PR și Publicitate cu experiență din Republica Moldova.

Contactați de noi, compania care a lansat bannerele spune că nu a avut nicio intenție defăimătoare asupra imaginii femeii.

„Acest baner nu conține nimic sexist, iar intenția companiei nu a fost de leza drepturile cuiva. Este o fotografie care vine să pună în valoare brandul de covoare, fără alte conotații. Regretăm reacțiile publice ofensatoare, pe le considerăm nejustificate. Mizăm pe înțelegerea corectă a acestui mesaj și rămânem fideli tuturor clienților noștri”, ne-au declarat cei de la Covor.md.

Ludmila Andronic, specialist în comunicare și relații cu publicul:

„În opinia mea, acest banner nu este nici măcar sexist. El este, pur și simplu, lipsit de bun simț. Fără pretenții de puritanism, amintesc doar faptul că publicitatea unui produs trebuie să promoveze caracteristicile unicale ale acestuia și nicidecum fanteziile sexuale ale autorilor de publicitate. Pentru cei care nu înțeleg, vă rog, citiți „99 francs” de Frederique Beigbeder”, a spus specialista pentru EA.md.

Expert în comunicare și PR, Cristian Saulea:

„Înainte de toate, ar fi interesant să aflăm dacă ei au planificat această gălăgie, sau „așa s-a primit”.
Atunci când îți asumi astfel de publicitate, trebuie să îți asumi și urmările. Ele pot fi diferite, de la apreciere, până la înjurături. Unii clienți vor merge din curiozitate, alții vor pune brandul în lista neagră. Am văzut că deja au scos posibilitatea de a scrie o recenzie pe pagina lor de Facebook.

S-au făcut recognoscibili cei de la covor.md - da, a vorbit lumea despre ei - da. Pe termen scurt au avut de câștigat, însăpe termen lung eu cred că o să aibă doar de pierdut.

Pentru un brand mai puțin recunoscut este important contextul în care pentru prima oară clientul interacționează cu produsul/serviciul tău. Până la urmă vorbim de covoare, un produs pe care nu îl cumpărăm în fiecare zi/lună. Iar atunci când o să îl cumpărăm, pe lângă preț o să ne interesăm ce e cu viața companiei…”a, îs ăștia cu sexul oral pe covor”.

Partea morală a publicității e un subiect foarte sensibil. Cert e un lucru: când sari peste limitele general acceptate de societate, primești neapărat peste mâini. Sexul vinde doar în anumite contexte, și atunci trebuie utilizat atent și cu măsură.

Covoare.md și-a creat cu mâinile sale o situație de criză, pentru care, aparent nu este pregătită. Lipsa unei reacții prompte la criză, o să aducă la aprofundarea ei, iar compania va simți acest lucru prin scăderea vânzărilor, pierderea potențialilor clienți, și cel mai important deteriorarea încrederii în companie”, a spus Cristian pentru Ea.md.

Precizăm că în Legea cu privire la Publicitatea de pe teritoriul Republicii Moldova există un alineat dedicat cazurilor de sexism, iar acesta are următoarele prevederi:

Articolul 111. Publicitatea sexistă
(1) Se consideră sexistă publicitatea care:
a) prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare sau degradante, violente și care ofensează demnitatea umană;
b) promovează stereotipuri sexiste în scop discriminatoriu, cu menținerea percepției tradiționale asupra femeii drept o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, având o poziție socială inferioară.
(2) Publicitatea sexistă este interzisă.
[Art.111 introdus prin LP71 din 14.04.16, MO140-149/27.05.16 art.291]

Foto: Facebook.com/Covor.md, Facebook.com/Diana Guja, Ina Cristian, Alex Gogu

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
USB devine AUR. Valeriu Munteanu anunță despre schimbarea denumirii formațiunii pe care o conduce

USB devine AUR. Valeriu Munteanu anunță despre schimbarea denumirii formațiunii pe care o conduce

Prima țară din lume care și-a vaccinat toți cetățenii cu cel puțin o doză

Prima țară din lume care și-a vaccinat toți cetățenii cu cel puțin o doză

Tot mai multe locuințe se dau în exploatare. Majoritatea absolută dintre acestea, în orașe

Tot mai multe locuințe se dau în exploatare. Majoritatea absolută dintre acestea, în orașe

Advertoriale
Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

Plăcinta domnească și Prăjitura Peresecina - Artizanii Gustului ne prezintă bucatele ce te fac să revii la Marcu Bakery (VIDEO)

Plăcinta domnească și Prăjitura Peresecina - Artizanii Gustului ne prezintă bucatele ce te fac să revii la Marcu Bakery (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Becul de la AGORA a ajuns și în Parlament! Cum a reacționat deputatul PAS Dumitru Alaiba atunci când i-am înmânat trofeul (VIDEO)
  • 2
    Șoferii, suprinși de închiderea intersecției străzilor Ierusalim și Grigore Vieru. Ce spune Primăria
  • 3
    Starea de urgență în sănătate publică a fost prelungită până pe 15 ianuarie 2022
  • 4
    Gazprom, îngrijorat de întârzierea achitării facturilor: „Acest fapt semnalează probleme sistemice în sectorul energetic al R. Moldova”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.