Vedete pe rețele de socializare, în vizorul autorităților americane pentru încălcarea reglementărilor cu privire la publicitate

Vedete pe rețele de socializare, în vizorul autorităților americane pentru încălcarea reglementărilor cu privire la publicitate

Lideri de opinie, inclusiv staruri ale mediilor de socializare online ce au contacte cu branduri din industria produselor de lux, au primit notificări din partea autorităţilor de reglementare din SUA, Marea Britanie şi Franţa că riscă să intre sub incidenţa legilor privind publicitatea, scrie WSJ, citat de zf.ro.

„Liderii de opinie, inclusiv vedetele de pe reţelele de socializare online vizate de acţiuni de lobby ale brandurilor din domeniul modei şi industriei produselor de lux pentru numărul mare de persoane care îi urmăresc pe Internet, au atras un nou public - autorităţile de reglementare. Aceste staruri le oferă fanilor de pe Instagram, Facebook şi de pe alte platforme online ceea ce ar părea a fi secvenţe din vieţile lor zilnice, în care sunt inserate mărci ale unor produse, dar uneori fără a dezvălui că au fost plătite de companii în lichidităţi, bunuri ori servicii", comentează publicaţia The Wall Street Journal într-un material cu titlul "Starurile din mediile de socializare online întorc privirile ... autorităţilor de reglementare, care afirmă că recompensele financiare acordate liderilor de opinie - chiar şi cele făcute fără solicitări explicite - riscă să fie considerate activităţi asociate publicităţii neautorizate”.

Autorităţile din Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi alte ţări au început să verifice mediile de socializare online pentru a depista persoane care încalcă reglementările în domeniul publicităţii.

Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a trimis în septembrie 21 de scrisori de notificare adresate unor lideri de opinie din domeniul online, cerându-le să dezvăluie orice aranjament financiar cu branduri menţionate în postările de pe platforma Instagram. Supermodelul Naomi Campbell, actriţele Shay Mitchell şi Lucy Hale, bloggeri şi personalităţi ale emisiunilor televizate de tip "reality" se numără printre persoanele contactate de autorităţile americane.

"Există extrem de multe aranjamente de promovare. Unele persoane dezvăluie înţelegerile în mod adecvat, altele nu", afirmă Michael Ostheimer, un reprezentant al Comisiei Federale pentru Comerţ din SUA.

În contextul în care consumatorii sunt din ce în ce mai interesaţi de reţelele de socializare online, numeroase branduri intensifică eforturile de lobby în relaţiile cu lideri de opinie de pe aceste platforme. Pentru bani şi alte servicii, vedetele din domeniul online influenţează persoanele care le urmăresc postările, un public care uneori este de ordinul a zeci de milioane de oameni.

Contactate de WSJ, vedete din mediile online care au primit notificări au declarat că nu ştiau că postările lor riscă să încalce legile privind publicitatea.

Actriţa Shay Mitchell le-a răspuns autorităţilor printr-un avocat că avea "impresia că un «mulţumesc» articulat clar ar satisface solicitările Comisiei Federale pentru Comerţ" de a dezvălui contactele cu Epic Road, o companie de turism de lux menţionată în postările sale recente. Shay Mitchell a admis că a beneficiat de servicii turistice din partea Epic Road în schimbul transmiterii unor mesaje online în care menţiona numele companiei. Comisia Federală pentru Comerţ a explicat că mulţumirile adresate printr-o postare nu arată clar că un lider de opinie a beneficiat de serviciile unei companii.

Oficiali din cadrul Comisiei Federale pentru Comerţ au explicat că simpla difuzare a numelui unei mărci ori companii, precum şi orice asociere cu aceasta în postările online reprezintă forme de promovare care intră sub incidenţa legilor privind publicitatea. Iar liderul de opinie care a beneficiat de servicii din partea unei companii trebuie să dezvăluie contractul. Recomandarea autorităţilor este ca persoanele care promovează branduri să plaseze etichetele "#ad" ("reclamă") sau "#sponsored" ("sponsorizat") la fiecare postare de acest gen.

Comisia Federală pentru Comerţ din SUA nu vizează doar reclamele în domeniul modei şi produselor de lux. În septembrie, autorităţile au ajuns la un acord juridic cu doi lideri de opinie care au promovat un serviciu de pariuri online pe site-uri de socializare fără a dezvălui că ei erau proprietarii firmei.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Transparența decizională a noii guvernări: Iluzie sau realitate?

Transparența decizională a noii guvernări: Iluzie sau realitate?

1.723 de deținuți ar putea fi amnistiați cu ocazia aniversării a trei decenii de independență

1.723 de deținuți ar putea fi amnistiați cu ocazia aniversării a trei decenii de independență

Decis în Parlament: Controlul asupra navelor înregistrate sub pavilion național, permis doar societăților recunoscute de Comisia Europeană

Decis în Parlament: Controlul asupra navelor înregistrate sub pavilion național, permis doar societăților recunoscute de Comisia Europeană

Advertoriale
Dezvoltă vânzările cu livrare în doar două zile cu POS terminale mobile maib

Dezvoltă vânzările cu livrare în doar două zile cu POS terminale mobile maib

De sărbători, la FinComBank, credite pentru nevoi personale fără comision de eliberare!

De sărbători, la FinComBank, credite pentru nevoi personale fără comision de eliberare!

A deschis propria afacere atunci când toate se închideau. Cunoaște istoria Anei Smoleac (INTERVIU)

A deschis propria afacere atunci când toate se închideau. Cunoaște istoria Anei Smoleac (INTERVIU)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Majorarea salariilor judecătorilor CCM nu a fost acceptată de Guvern, deși Gavrilița spune că este justificată (VIDEO)
  • 2
    Un fost șef al unei întreprinderi de stat și-ar fi achiziționat o insulă în Marea Mediterană
  • 3
    „O acrobată ce merge pe sârmă.” Maia Sandu, inclusă în clasamentul anual al celor mai influente personalități din Europa
  • 4
    Tensiune între Rusia și Occident. Trei avioane franceze au fost interceptate deasupra Mării Negre
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.