Primăria Chișinău cheltuie anual 400 milioane lei pentru a subvenționa două întreprinderi falite

Primăria Chișinău cheltuie anual 400 milioane lei pentru a subvenționa două întreprinderi falite
Foto: wikimedia.org

Peste 10% din bugetul anual al municipiului Chisinău este alocat pentru a subvenţiona două întreprinderi municipale: Regia Transport Electric si Parcul Urban de Autobuze, scrie Mold-street.com. Nu este o excepţie nici 2018, an în care Bugetul municipiului Chişinău prevede venituri de 3,76 miliarde de lei şi cheltuieli de 4,05 miliarde de lei. Astfel deficitul acestuia va constitui circa 290 de milioane lei.

10% din buget pentru a subvenţiona transportul de călători

Aproape 10% din alocaţille din bugetul local vor fi direcţionate pentru a subvenţiona serviciile de transport public prestate de două întreprinderi municipale - Regia Transport Electric (RTEC) şi Parcul Urban de Autobuze. 

Astfel, Regia Transport Electric va primi în 2018 de la bugetul municipal circa 250 de milioane lei. E o sumă uriaşă şi depăşeşte de aproape două ori alocaţille de acum 3-4 ani, notează sursa citată.

Grosul sumei - circa 177 milioane lei - sunt alocaţii pentru prestarea serviciilor de transport călători. De fapt, sunt subvenţii pentru a acoperi pierderile de la transportarea călătorilor.

Alte 72 de milioane lei sunt destinate pentru a finanţa asamblarea troleibuzelor cu mers automat.

Astfel, numărul de troleibuze ce sunt scoase pe linie ar urma să ajungă la 302 de unităţi, făţă de 298 în 2016.

De exemplu, în anul 2016, Regia Transport Electric a avut cheltuieli estimate la 366 de milioane lei, în timp ce veniturile de la transportarea pasagerilor au constituit doar 177,8 milioane lei. Respectiv diferenţa de aproape 190 de milioane lei a fost acoperită din bugetul municipal. Întreprinderea susţine că a primit doar 139 de milioane lei.

Pentru anul 2018, Regia planifică să acumuleze venituri de aproape 200 de milioane lei de la transportarea pasagerilor, în timp ce cheltuielile vor ajunge la 418 milioane lei. O soluţie pentru a diminua subvenţiile ar fi o ajustare a tarifelor pentru călătoria cu troleibuzul.

Pentru a reduce la minimum subvenţiile ar fi necesară o majorare de două ori a costului unei călătorii, adică de la doi lei la patru lei. În martie 2017 Regia Transport Electric a solicitat ca tariful pentru o călătorie cu troleibuzul să fie majorat cu 50%, pănă la 3 lei, dar nici această ajustare nu a fost efectuată.

Costuri de cinci ori mai mari decât veniturile

Şi mai proastă este situaţia de la Parcul Urban de Autobuze. Întreprinderea acumulează venituri de doar 30-33 de milioane lei de la transportarea pasagerilor, în timp ce cheltuielile sunt de cinci ori mai mari şi în anul 2018 vor ajunge la 156 milioane lei.

Citește continuarea materialului pe Mold-street.com.

Foto: wikimedia.org

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Avocata tânărului homosexual, batjocorit în armată, spune că a discutat cu ministrul Apărării la subiect: „Am rămas uluită”

Avocata tânărului homosexual, batjocorit în armată, spune că a discutat cu ministrul Apărării la subiect: „Am rămas uluită”

Gheorghe Petic a fost achitat în dosarul violului: „Este pentru prima oară când am strâns mâna unui judecător și i-am mulțumit” (VIDEO)

Gheorghe Petic a fost achitat în dosarul violului: „Este pentru prima oară când am strâns mâna unui judecător și i-am mulțumit” (VIDEO)

Șeful Pfizer spune că pastila anti-COVID dezvoltată de companie este eficientă și în cazul variantei Omicron

Șeful Pfizer spune că pastila anti-COVID dezvoltată de companie este eficientă și în cazul variantei Omicron

Advertoriale
Ce este Low Code și cum acesta va influența platformele de dezvoltare în IT

Ce este Low Code și cum acesta va influența platformele de dezvoltare în IT

Educația Financiară a celor mici a ajuns la resurse: de care avem nevoie și cum le calculam? (VIDEO)

Educația Financiară a celor mici a ajuns la resurse: de care avem nevoie și cum le calculam? (VIDEO)

Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

Un laborator AgTech cu drone și mecatronică va fi creat în două universități din țară

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Dodon îl cheamă în instanță pe Slusari. Ex-vicepreședintele Parlamentului: „Voi veni cu culiocul” (DOC)
  • 2
    Italia: Mafioții din gruparea 'Ndrangheta puneau delfini morți la uși, pentru intimidare. Mărturii cumplite în procesul secolului
  • 3
    Ziarul de Gardă: Avocata Poporului „asistată” de un fost client, condamnat penal pentru proxenetism. Reacția instituției
  • 4
    Fermele de criptovalută din Transnistria. Care sunt interesele ascunse și ce riscuri există pentru Republica Moldova
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.