Primăria Chișinău cheltuie anual 400 milioane lei pentru a subvenționa două întreprinderi falite

Primăria Chișinău cheltuie anual 400 milioane lei pentru a subvenționa două întreprinderi falite
Foto: wikimedia.org

Peste 10% din bugetul anual al municipiului Chisinău este alocat pentru a subvenţiona două întreprinderi municipale: Regia Transport Electric si Parcul Urban de Autobuze, scrie Mold-street.com.

Nu este o excepţie nici 2018, an în care Bugetul municipiului Chişinău prevede venituri de 3,76 miliarde de lei şi cheltuieli de 4,05 miliarde de lei. Astfel deficitul acestuia va constitui circa 290 de milioane lei.

10% din buget pentru a subvenţiona transportul de călători

Aproape 10% din alocaţille din bugetul local vor fi direcţionate pentru a subvenţiona serviciile de transport public prestate de două întreprinderi municipale - Regia Transport Electric (RTEC) şi Parcul Urban de Autobuze. 

Astfel, Regia Transport Electric va primi în 2018 de la bugetul municipal circa 250 de milioane lei. E o sumă uriaşă şi depăşeşte de aproape două ori alocaţille de acum 3-4 ani, notează sursa citată.

Grosul sumei - circa 177 milioane lei - sunt alocaţii pentru prestarea serviciilor de transport călători. De fapt, sunt subvenţii pentru a acoperi pierderile de la transportarea călătorilor.

Alte 72 de milioane lei sunt destinate pentru a finanţa asamblarea troleibuzelor cu mers automat.

Astfel, numărul de troleibuze ce sunt scoase pe linie ar urma să ajungă la 302 de unităţi, făţă de 298 în 2016.

De exemplu, în anul 2016, Regia Transport Electric a avut cheltuieli estimate la 366 de milioane lei, în timp ce veniturile de la transportarea pasagerilor au constituit doar 177,8 milioane lei. Respectiv diferenţa de aproape 190 de milioane lei a fost acoperită din bugetul municipal. Întreprinderea susţine că a primit doar 139 de milioane lei.

Pentru anul 2018, Regia planifică să acumuleze venituri de aproape 200 de milioane lei de la transportarea pasagerilor, în timp ce cheltuielile vor ajunge la 418 milioane lei. O soluţie pentru a diminua subvenţiile ar fi o ajustare a tarifelor pentru călătoria cu troleibuzul.

Pentru a reduce la minimum subvenţiile ar fi necesară o majorare de două ori a costului unei călătorii, adică de la doi lei la patru lei. În martie 2017 Regia Transport Electric a solicitat ca tariful pentru o călătorie cu troleibuzul să fie majorat cu 50%, pănă la 3 lei, dar nici această ajustare nu a fost efectuată.

Costuri de cinci ori mai mari decât veniturile

Şi mai proastă este situaţia de la Parcul Urban de Autobuze. Întreprinderea acumulează venituri de doar 30-33 de milioane lei de la transportarea pasagerilor, în timp ce cheltuielile sunt de cinci ori mai mari şi în anul 2018 vor ajunge la 156 milioane lei.

Citește continuarea materialului pe Mold-street.com.

Foto: wikimedia.org

Vezi și aceste știri
Un deputat socialist, infectat cu coronavirusul de tip nou

Un deputat socialist, infectat cu coronavirusul de tip nou

Procuratura Generală confirmă că există un dosar penal pentru tentativă de „cumpărare”  a unui deputat

Procuratura Generală confirmă că există un dosar penal pentru tentativă de „cumpărare” a unui deputat

Podcastul „Bilet în Parlament”: „Pațanașul oploșit”, sau cum un status pe Facebook poate certa două state vecine

Podcastul „Bilet în Parlament”: „Pațanașul oploșit”, sau cum un status pe Facebook poate certa două state vecine

Advertoriale
Analiza evoluției macro-financiare cu „VB Săptămânal” de la Victoriabank

Analiza evoluției macro-financiare cu „VB Săptămânal” de la Victoriabank

Un nou curs pentru jurnaliștii aflați la început de cale. Iată ce veți studia de această dată la Academia de Jurnalism Participativ

Un nou curs pentru jurnaliștii aflați la început de cale. Iată ce veți studia de această dată la Academia de Jurnalism Participativ

Forza Credit și Kreddy.md reduce penalitățile pentru credite și continuă implicarea în lupta cu Covid-19

Forza Credit și Kreddy.md reduce penalitățile pentru credite și continuă implicarea în lupta cu Covid-19

DONEAZĂ
Descarcă aplicația AGORA
EMISIUNI
  • Marius Solcan - Business la 23 ani, investitorul din avion, cocktail barul Marlene | NOTA DE PLATĂ (VIDEO)
    Marius Solcan - Business la 23 ani, investitorul din avion, cocktail barul Marlene | NOTA DE PLATĂ (VIDEO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Vrei să pleci (din partid), dar nu mă, nu mă iei. Cum își justificau transfugii migrările
  • Radu Lazăr - Endava, succesul în carieră, atitudinea față de crize, provocări și oportunități în IT, management | NOTA DE PLATĂ
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Ne uităm peste gard la vecini, sau ce fac alte state în lupta cu COVID-19
  • Ruslan Cojocaru - Viziunea față de crize, educație financiară, Tucano Coffee, Oliva Verde și NOTA lui DE PLATĂ (VIDEO)
ȘTIRI DE PE EA.MD
  • 295 de copii au plecat de acasă în primele patru luni ale anului. Iată motivele
  • 5 „legende” anti-îmbătrânire în care să nu mai crezi, potrivit dermatologilor
Cele mai populare
  • 1
    Eugen Doga, despre declarațiile lui Chicu la adresa lui Mureșan: „Mi-e rușine, m-am simțit umilit”
  • 2
    Piețele, HoReCa și transportul internațional ar putea fi redeschise din 1 iunie, propune Dodon
  • 3
    Președintele Austriei și soția sa, prinși de poliție la restaurant. „A fost o greșeală”
  • 4
    A apărut „Lista neagră” a aeroporturilor. Care țări prezintă un risc înalt de transmitere a coronavirusului
Autentificare
Creează cont