Ce înseamnă Social Media în Culise? Cum ai ajuns la așa denumire?

Social Media în Culise înseamnă oamenii care stau în spatele scenei și regizează toate spectacolele consumate zilnic de către utilizatori din fluxul său de știri.  

Cum ai creat comunitatea? De unde o astfel de inițiativă?

Totul a început cu o simplă necesitate de a cunoaște cum stau lucrurile pe piața locală. Am creat grupul pentru că îmi venea extrem de greu să găsesc studii de caz locale, informații relevante anume pentru Moldova. Ce face lumea pe piața noastră? Cine sunt specialiștii din spatele afacerilor locale? Care este viziunea și experiența lor? Întrebări, care nu mă lăsau în pace :)

Care este scopul acestui grup?

Comunicarea și ajutorul reciproc. Cine a încercat vreodată să se implice în promovarea unei pagini pe Social Media cunoaște și înțelege cât de amplu este acest domeniu. Cu sute de chițibușuri, detalii, restricții și condiții. Anume din acest motiv, miza se face pe schimbul de experiențe între specialiști. Evident, un Google Search bun îți va da multe răspunsuri, dar cât de relevante sunt ele pentru piața locală?

Cine sunt membrii comunității?

Inițial, grupul era dedicat doar specialiștilor în Social Media Marketing. Dar, într-un timp foarte scurt, am înțeles că există multe ocupații și profesii care au interes față de acest domeniu. Acum, grupul adună Social Media Manageri, Copywriteri, Bloggeri, Vloggeri, Oameni de Afaceri, Directori de Întreprinderi, Marketeri, PR Manageri, Brand Manageri, Designeri și Reporteri. Sunt bucuros să regăsesc și redacția Agora în componența grupului :)
Apropo, un video recent cu membrii comunității îl puteți urmări chiar aici: Hy No Rock de la #SMM manageri.

Am observat, din mai multe postări, că menții dialoguri constructive și, de cele mai multe ori, te poziționezi neutru. Cum îți reușește?

Lucrurile nu există decât după felul în care le percepem la o anumită scară. Comunitatea adună mulți oameni cu diferite atitudini, scopuri și viziuni. Nemaivorbind de nivelul de educație, statut, traume psihologice și modul în care membrii percep adresările. Sarcina mea este să mențin comunicarea cu bun simț, iar aceasta poate fi atinsă doar prin schimb de informație. Cu alte cuvinte, scopul meu este să fac membrii să transmită unul altuia informații fără a îmbogăți această informație cu păreri personale. Cu cât comunciarea este mai subiectivă, cu atât mai mare este riscul certurilor și ofenselor.

Organizezi offline-uri. Ce impact au avut asupra ta și asupra comunității, la general?

Offline-urile întăresc spiritul de comunitate. Ele reprezintă esența unui community marketing bun. Datorită acestor întâlniri, apar multe relații noi, colaborări, prietenii și emoții pozitive. Ceea ce îmbunătățește atitudinea membrilor în online și sporește gradul de implicare. Nu există online fără offline. Totul e reciproc și are legături strânse.

Deseori, în online, dăm de cuvântul magic ”Supradoză”. De unde ideea acestei denumiri și ce ar însemna?

Așa a fost numit evenimentul din toamna 2017. Pe atunci ne-am propus conceptul de Over Delivery - să facem un eveniment care va depăși așteptările participanților. De aici și denumirea - Supradoză. Mai mulți speakeri, mai multe cunoștințe, mai mult Social Media Marketing, mai multe cadouri, mai multă comunicare și networking. Evenimentul a fost foarte tare, mă bucur să îi aud ecoul.

Spune-ne ceva despre Forțele Contentului, evenimentul din 28 ianuarie 2018.

Cum să transformi idea în conținut, iar conținutul în bani? Asta înseamnă să stăpânești Forța Contentului. Am invitat companii de top din Moldova care vor împărți experiența sa în generarea de conținut și promovarea pe rețelele de socializare. Vor fi puse în discuție multe tehnici, secrețele, insight-uri și experimente de success. Cine mai vrea bilete, poate să le cumpere AICI sau cu reducere AICI.

Citești mult. Ai cărți care te-au marcat și ți-au redirecționat gândirea? Numește câteva.

Cărțile lui Eric Berne: “Jocurile noastre de toate zilele” și “Ce spui după Bună Ziua?”, precum și “Psihologia persuasiunii” de Robert B. Cialdini, “The facebook Era” de Clara Shih, “Platform. Get noticed in a noisy world” de Michael Hyatt, “Writing White Papers” de Michael Stelzner - toate m-au marcat într-un fel. Am o listă întreagă de cărți pentru Social Media Manageri. Le-am citit personal și le recomand tuturor.

Ce ai vrea să transmiți membrilor comunității?

Va rămâne totdeauna o mare diferenţă între cei ce se întreabă "de ce nu merg lucrurile cum trebuie? " şi cei ce se întreabă "cum să facem pentru ca ele să meargă cum trebuie?" Primii caută vinovaţii, cei din urmă caută soluții. Mi-aș dori foarte mult, ca fiecare membru al comunității să se focuseze pe căutarea soluțiilor și cât mai des să întrebe "cum să facem lucrurile să meargă bine?"

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!