StarNet, unul dintre cei mai mari prestatori de sevicii de comunicații electronice din Republica Moldova, anunță, în urma investigațiilor amănunțite, că degradarea temporară, repetată și de scurtă durată, a serviciilor de Internet și Telefonie apărută pe parcursul a câtorva zile din octombrie s-a datorat unor acțiuni menite să afecteze în mod intenționat calitatea serviciilor prestate către clienții săi.
„Dat fiind faptul ca acest lucru s-a întâmplat prin atacuri intenționate de tip „denial of service” pe echipamentele de backbone care asigură interconectarea StarNet cu operatorii internaționali, constatăm că acestea sunt atacuri cibernetice asupra StarNet. Potrivitsursei, pe parcursul ultimelor zile tehnicienii StarNet au lucrat la identificarea cauzelor reale legate de degradarea serviciilor și au implementat un nivel de securitate sporit, care să impiedice pe viitor eventuale atacuri.
„Grupul de companii StarNet regreta că, într-o piață concurențială deschisă, se apelează la asemenea mijloace pentru îngreunarea activității sale, acest incident afectând peste 100.000 de clienți. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate și asigurăm clienții, că acest eveniment neplăcut nu ne afectează dorința de a dezvolta continuu și permanent noi servicii integrate de telecom la o calitate premium.
Vezi și aceste știri

Tarifele la gaz din ultimii 12 ani: Drumul creșterii de la puțin peste 3,5 lei la 15,18 lei pentru un metru cub

Percheziții la postul vamal intern Gura Bîcului: Patru persoane, suspectate că primeau regulat mită de la transportatori
