„Vrem să găsim persoane care să ne împărtășească experiența de lucru în acest sistem, iar aceasta să fie răspândită de toate instituțiile media independente. Pentru ca oamenii să înțeleagă de ce se fac știri false, de ce sunt distribuite și cine este responsabil de acestea. Trollii sunt plătiți. De aceea vrem să creăm o motivație pentru ei - o confesiune și o recompensă financiară”, susține organizatorii campaniei.

Pe un site de colectare de fonduri, autorii inițiativei povestesc cum va funcționa planul lor:

„Noi colectăm banii și așteptăm cineva să ia legătura cu noi. Și ne imaginăm două lucruri:
Cum șefii apasă refresh și devin tot mai paranoici că în curând fermele lor vor fi subiect de știri în momentul ce măcar unul din angajați, cât de mic și neimportant, povestește ceva;
Cum orice trol, remunerat cu câteva mii de lei pe lună, se uită câți bani se acumulează de la oamenii care pun mână de la mână și se gândește, că dacă nu e el, atunci vecinul s-ar putea să ne contacteze azi sau poate mâine”.

Organizatorii campaniei își doresc să afle, printre altele, cine sunt șefii, informații despre structura de management, date concrete și adrese ale oficiilor.

Mai mult, Vlada Ciobanu și Dumitru Alaiba s-au gândit și la cazul în care nu vor fi cheltuiți toți banii adunați:

„Planul nostru este să asigurăm o așa campanie, încât să convingem nu doar un om să vorbească. O să scoatem informația la lumină și o să remunerăm cât mai multe surse. 
Dacă, totuși, ne rămân bani, o să finanțăm o altă idee similară ce are același scop - lupta cu dezinformarea prin intermediul trollilor politici”.

Persoanele care vor să susțină campania celor doi activiști civici o pot face aici.

 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!