Câți bani fac instituțiile media din Moldova în această campanie electorală

Câți bani fac instituțiile media din Moldova în această campanie electorală
Foto: Agora/Igor Vrabie

În primele două săptămâni ale campaniei electorale, partidele înscrise în cursă au raportat în total cheltuieli de peste 22 milioane de lei. Din această sumă, peste 20 de milioane de lei sau 90% au fost cheltuite pentru publicitate la posturile TV, radio, Internet sau presa scrisă. Cei mai mulți bani pentru promovarea în canalele media i-a cheltuit Partidul Liberal Democrat - 9,4 milioane de lei, și respectiv Partidul Democrat - 9,2 milioane de lei.

Din cei 17 concurenți înregistrați, doar 6 au raportat la Comisia Electorală Centrală cheltuieli pentru publicitatea la instituțiile mass-media. Publicitatea TV ocupă cea mai mare pondere, circa 18,7 milioane de lei, urmează portalurile on-line de știri - peste 800 mii lei, posturile de radio - 744 mii lei și mai puțin de 500 de mii de lei pentru presa scrisă.

Mai jos vă prezentăm pentru fiecare post TV câștigurile din contractele semnate cu concurenții electorali, în baza rapoartelor finaciare prezentate la CEC pentru perioada 10-23 octombrie. 

POSTURI TV

Cel mai mult a câștigat, în prima perioada de campanie electorală, General Media Group ICS, care include posturile Prime, Publika TV, Canal 2 și Canal 3. Această companie a câștigat 6 milioane din contractele semnate cu Partidul Democrat, iar restul - peste 600 de mii - din contractele semnate cu Partidul Liberal Democrat. Cel mai puțin au avut de câștigat posturile TV locale.

N4 - 129 mii lei
Ren TV - 27 mii lei
General Media Group ICS - 6,6 milioane lei
(Prime, Publika TV, Canal 2, Canal 3)
TV7 - 626 mii lei
ProTV - 1,1 miloane lei
RTR - 346 mii lei
TNT Bravo - 200 mii lei
Moldova 1 - 802 mii lei
Drochia TV - 2,8 mii lei
Sor TV - 2,8 mii lei
MBC TV - 15 mii lei
Moldova Sport - 22 mii lei
Euro TV - 22 mii lei
Albast TV Nisporeni - 5 mii lei
TV Eurona Nisporeni - 2,8 mii lei
Flor TV - 10 mii lei
Realitatea TV - 94 mii lei
Canal X Briceni - 2,8 mii lei
Busuioc TV - 11 mii lei
Elita TV - 12,6 mii lei
Jurnal TV - 759 mii lei

POSTURI RADIO

În prima perioadă de campanie electorală, posturile de radio din cadrul Radio Media Group (Maestro FM, Publika FM, Muz FM) au câștigat cel mai mult - peste 160 de mii de lei, și respectiv, cel mai puțin - posturile regionale sau locale.

ProFm - 40 mii lei
Radio Plai - 20 mii lei
Russkoe Radio - 23 mii lei
Radio Maximum - 55 mii lei
Radio Noroc - 55 mii lei
Radio Media Group - 166 mii lei
(Maestro FM, Publika FM, Muz FM)
Dixi FM - 122 mii lei
(Hit FM, Alla FM, Still FM)
Radio Moldova - 47 mii lei
Radio Albenia - 1,8 mii lei
Drochia FM - 1,8 mii lei
FM Euronova Nisporeni - 1,8 mii lei

INTERNET

Portalurile de știri au fost, în prima perioadă de campanie electorală, un canal media utilizat de mai multe partide. Cel mai mult a avut de câștigat portalul de știri UNIMEDIA - peste 173 mii lei, dar și site-urile din cadrul ICS ProDigital SRL - peste 131 mii lei.

Publika.md și alte site-uri din General Media Group - 18 mii lei
Realitatea.md și alte site-uri din Grupul HB Media SRL - 31 mii lei
ProTV.md și alte site-uri din ICS ProDigital SRL - 131 mii lei
Timpul.md - 26 mii lei
Noi.md - 44 mii lei
UNIMEDIA - 173 mii lei
Privesc.eu - 21 mii lei

PRESA SCRISĂ

Contractele semnate de concurenții electorali cu instituțiile care activează în presa scrisă sunt mult mai mici, comparativ cu companiile de televiziune sau radio. De exemplu, Ziarul de Gardă a câștigat în primele două săptămâni peste 10 mii de lei, Jurnal de Chișinău - 30 mii lei, Est Curier - 10 mii lei, iar mai multe ziare locale - mai puțin de 10 mii lei.

Anterior, Comisia Electorală Centrală a stabilit plafonul mijloacelor financiare ce pot fi virate în fondul electoral al concurentului electoral la alegerile parlamentare din 30 noiembrie.

DOC. Cine sunt cei mai mari finanţatori în campania electorală

Astfel, partidele politice, organizațiile social politice și blocurile electorale care vor fi înregistrate în cursa electorală la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014 nu vor putea cheltui mai mult de 55 de milioane de lei fiecare. Totodată, candidații independenți au voie să cheltuie în campanie nu mai mult două milioane de lei.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Publicistul Gheorghe Erizanu despre cazul viorii confiscate la aeroport: „Exportul de cultură nu are articol în Codul vamal”

Publicistul Gheorghe Erizanu despre cazul viorii confiscate la aeroport: „Exportul de cultură nu are articol în Codul vamal”

1.826 cazuri noi de COVID-19 confirmate în ultimele 24 de ore. 43 de persoane au decedat

1.826 cazuri noi de COVID-19 confirmate în ultimele 24 de ore. 43 de persoane au decedat

Mic, dar voinic! 11 sfaturi de la Nata Albot de care să ții cont la crearea unui magazin online

Mic, dar voinic! 11 sfaturi de la Nata Albot de care să ții cont la crearea unui magazin online

Advertoriale
Prietenii la nevoie se cunosc, iar companiile în soluționarea reclamațiilor

Prietenii la nevoie se cunosc, iar companiile în soluționarea reclamațiilor

Ludmila Adamciuc, mamă activă social: „Observ un proces frumos de schimbare a atitudinii ce vizează nu doar Sindromul Down”

Ludmila Adamciuc, mamă activă social: „Observ un proces frumos de schimbare a atitudinii ce vizează nu doar Sindromul Down”

Depozite în lei cu rată fixă de 6% anual, de la OTP Bank

Depozite în lei cu rată fixă de 6% anual, de la OTP Bank

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    ULTIMĂ ORĂ! Dorin Chirtoacă se retrage din politică
  • 2
    Rusia ar vrea un preţ al gazelor mai mic pentru a-şi putea păstra controlul asupra Europei
  • 3
    Gazprom ar fi propus Chișinăului gaz mai ieftin, doar în cazul răcirii relației cu UE
  • 4
    Ultimă oră! Pericol de prăbușire a unei porțiuni de carosabil în capitală (FOTO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.