Tendința Germaniei de a interzice mașinile diesel și consecințele pentru Europa de Est. Ce țară ar putea deveni cimitirul de mașini al Europei

Tendința Germaniei de a interzice mașinile diesel și consecințele pentru Europa de Est. Ce țară ar putea deveni cimitirul de mașini al Europei
Foto: Reuters

Hotărârea istorică a unei instanţe de judecată germane că oraşele pot fi obligate să interzică circulaţia maşinilor diesel poluante va avea consecinţe în afara Germaniei, inclusiv în Europa de Est. În primul rând va fi puterea exemplului. Apoi, pentru că eventualele interdicţii vor eroda cererea şi aşa slabă pentru maşini diesel rulate pe piaţa germană, acestea vor deveni mai ieftine şi mai atractive pentru cumpărătorii deja tradiţionali din Europa de Est.

În Ungaria există deja avertismente că această ţară riscă să devină cimitirul de maşini al Europei, scrie zf.ro. Anul trecut, Ungaria a importat aproape 37.000 de maşini rulate mai vechi de 15 ani. Cele mai multe sunt maşini nemţeşti. Avertismente similare vin şi din Bucureşti.

Apoi, vor fi probabil perturbate planurile de producţie de motoare diesel germane în Europa de Est. Când cererea de maşini rulate creşte, scade cea de automobile noi. O parte importantă din motoarele produse de Audi la fabrica sa din Ungaria, de la Gyor, sunt diesel. De asemenea, Mercedes intenţionează ca la fabrica pe care şi-o construieşte în oraşul polonez Jawor să producă şi motoare diesel.

Pentru unii, hotărârea celei mai înalte instanţe administrative din Leipzig că este lagal ca oraşele să interzică motoarele diesel înseamnă moartea lentă a motoarelor pe motorină. Decizia va avea consecinţe profunde pentru milioane de şoferi şi mii de afaceri din Germania şi pentru întreaga industrie auto germană, esenţială pentru cea mai mare economie a Europei, scrie Deutsche Welle.

Producătorii auto germani au trecut deja în defensivă. O treime din cele peste 45 de milioane de maşini care circulă în Germania au motoare diesel. Producătorii au un as în mânecă: industria lor aduce 500 de miliarde de euro economiei germane anual şi asigură direct sau indirect un milion de locuri de muncă.

Producătorii spun că interdicţiile pot reduce valoarea de revânzare a până la 15 milioane de autovehicule pe cea mai mare piaţă auto europeană. Dealerii de maşini rulate sunt cei mai nefericiţi. „În ultimul an, preţurile au scăzut odată cu cererea, iar în unele cazuri cererea s-a diminuat şi cu 90%. Preţurile s-au prăbuşit. Cam cu 25% pentru o maşină. Cu ce s-a întâmplat zilele acestea, preţurile se vor duce în jos şi mai mult“, s-a plâns pentru Deutsche Welle un astfel de dealer.

Citește continuarea pe zf.ro.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Spitalul de la Bălți ar putea avea o conexiune de energie electrică separată. Nemerenco: „E o instituție strategică”

Spitalul de la Bălți ar putea avea o conexiune de energie electrică separată. Nemerenco: „E o instituție strategică”

Președintele Chinei îi solicită liderului Coreei de Nord să să coopereze pentru accelerarea păcii în lume

Președintele Chinei îi solicită liderului Coreei de Nord să să coopereze pentru accelerarea păcii în lume

Kiev: O echipă de medici au reușit să facă o operație pe cord chiar în timpul deconectărilor de electricitate

Kiev: O echipă de medici au reușit să facă o operație pe cord chiar în timpul deconectărilor de electricitate

Advertoriale
Farmacia Familiei deschide cea mai mare Hyper Farmacie DITA din țară!

Farmacia Familiei deschide cea mai mare Hyper Farmacie DITA din țară!

Moda trebuie să fie online! Despre fashion și inovație la cea de-a 7-a ediție Moldova In Fashion Conference (VIDEO)

Moda trebuie să fie online! Despre fashion și inovație la cea de-a 7-a ediție Moldova In Fashion Conference (VIDEO)

Cât costă să găsești angajați cu ajutorul unei companii de recrutare

Cât costă să găsești angajați cu ajutorul unei companii de recrutare

EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
    Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
  • Prepare for Future #10. Svetlana Dimitrioglo și Cătălina Bacalâm, despre digitalizarea globală a industriei fashion
  • DESCIFRAT| Interesele din spatele spargerilor de Telegram și securitatea cibernetică în era tehnologiilor informaționale (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Event-manager: „Poate cădea decorul, să nu vină un invitat special, orice se poate întâmpla”
  • Moldova, I am back! | Dmitri Moruz: „Vrem ca toți reprezentanții minorităților naționale și etnice din Republica Moldova să se simtă acasă și nimeni să nu plece din țară”
Cele mai populare
  • 1
    Convorbiri la tarife naționale în tot spațiul UE? Autoritățile negociază excluderea tarifelor de roaming pentru țara noastră
  • 2
    Un angajat al Serviciului Vamal și o persoană suspectată de contrabandă, reținuți de procurori. Ce învinuiri li se aduc
  • 3
    TikTok ar putea fi amendat cu 27 de milioane de lire sterline. Care este motivul
  • 4
    Cercetătorii ar putea construi o centrală în spațiu pentru a trimite electricitate pe Pământ
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.