Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I

Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I

Cantități imense de date procesate, aproape 48 de ore de muncă în echipă, multe emoții și cinci jocuri inovatoare care pun accent pe experiența utilizatorului. Acesta este bilanțul primului hackathon studențesc de realitate virtuală desfășurat în acest weekend în incinta Universității Tehnice din Moldova (UTM).

Zeci de studenți specializați în Comunicații și Tehnologia Informației s-au înscris la cursurile extracurriculare „Bazele dezvoltării aplicațiilor VR", organizate de compania Rift Time. Timp de câteva săptămâni, tinerii petreceau ore în șir învățând noțiuni VR și lucrând la propriile proiecte. În final, 15 dintre ei au avut posibilitatea să participe la primul hackathon VR pentru studenți.

Tinerii s-au împărțit în cinci echipe compuse din câte trei persoane. Echipele au avut la dispoziție mai puțin de 48 de ore pentru a-și transforma proiectele într-un produs DEMO gata de utilizat.

Photo Credit: Dorian Saranciuc 

Deși nu existau limitări cu privire la tipul produsului, toate echipele au prefarat să creeze jocuri VR.

„Ne așteptam la acest lucru. Tinerii din ziua de azi sunt utilizatorii activi ai jocurilor, de aceea, participanții au ales să facă anume astfel de proiecte”, a comentat reprezentantul Rift Time, Roman Gluck.

În prima zi a hackathonului, fiecare echipă și-a anunțat denumirea și a prezentat conceptul jocului. Iată care au fost ideile anunțate:

Echipa Dream Team și-a propus să creeze un labirint virtual, VR Maze, scopul utilizatorului fiind să găsească cheia pentru a ieși din labirint. Totodată, utilizatorul ocolește obstacole și colectează diverse bonusuri, cum ar fi diamantele.

Echipa Potatoes a dat frâul liber imaginației pentru a crea un joc VR care întrunește elemente de shooter și arcade. Utilizatorul, înarmat cu tot felul de puști și mitraliere, se pomenește sub apele Oceanului Pacific. Scopul jocului e să faci fața atacurilor care provin de la diferiți monștri marini. Dacă reușești să te menții în viață timp de câteva minute, obții un premiu sub formă de o monedă bitcoin.

Ca și colegii lor de la Dream Team, echipa Vision Quest a mizat pe crearea unui joc-labirint. Însă în loc să colecteze diamante, utilizatorul strânge banane. Obiectivul jucătorului este să treacă peste toate obstacole, fără a atinge pereții labirintului. E un joc care testează capacitatea de concentrare a persoanei. Jocul este însoțit de sunete amuzante, care seamănă cu vocile personajelor din filmul de animație Minionii.

Echipa Virtual Craft și-a propus să iasă din tipare și a creat un joc în care utilizatorul trebuie să se alăture „forțelor malefice”. Jucătorul manevrează o cometă care are drept scop să distrugă cât mai multe planete ce îi apar în cale. Între timp, cometa trebuie să se ferească de mine și să colecteze „particule albastre”. Autorii au numit jocul „Angry Comet”.

Băieții din cadrul echipei NoSpam au venit cu ideea unui joc pe care l-au numit „Galaxy Run”. Utilizatorul se pomenește într-o lume imaginară a viitorului și aleargă printr-un spațiu fără sfârșit, eschivând monștri și sărind peste obstacole. Jocul îți permite să-ți testezi concentrarea, dar și să te relaxezi după orele petrecute în fața computerului, susțin creatorii.

Fiind ghidate de către mentorii Rift Time, echipele participante au avut la dispoziție mai puțin de 48 de ore pentru a crea produsul final și pentru a-l prezenta în fața publicului și a unui juriu compus din experți în domeniu.

Fiecare prezentare a fost urmată de o demonstrație demo, în cadrul căreia spectatori și experți și-au pus ochelarii de realitate virtuală și au testat jocurile create de concursanți.

Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I Studenții UTM au participat la primul hackathon VR pentru tineri: 5 proiecte care au concurat pentru locul I

Echipele au fost punctate conform criteriilor „Prezentarea Proiectului”, „Design”, „Interacțiunea” și „Plăcerea din joc”, notele acordate fiind de la 1 la 10 la fiecare poziție.

În final, premiul mare - un internship la compania Rift Time - a fost câștigat de către băieții din echipa NoSpam: Liviu Cernei, Mihai Lungu și Andrei Corobco, toți trei fiind studenți în anul II la Facultatea Calculatoare, Informatică și Microelectronică (FCIM) UTM.

Photo Credit: Dorian Saranciuc 

„Ideea a fost să facem un joc simplu cu elemente futuristice. Ne-am gândit că jocurile de gen „endless running” mereu au fost în top, atât pe Android, cât și iOS și PC”, a spus reprezentantul echipei, Mihai Lungu.

Citiți de asemenea: Trei tineri de la Universitatea Tehnică au câștigat primul hackathon studențesc de realitate virtuală

Membrii juriului au remarcat designul jocului și superioritatea acestuia la capitolul „user experience”.

„Este un joc dinamic, nu m-am plictisit nicio secundă”, a accentuat membrul juriului, reprezentantul echipei Rift Time, Dumitru Gangaliuc.

Proiectul tinerilor va fi prezentat în aprilie în cadrul competiției Rube Goldberg.

Pe locul II s-au plasat băieții din echipa Potatoes, iar „bronzul” i-a revenit echipei Dream Team.

Drept recompensă pentru efortul lor în timpul orelor extracurriculare, toți participanții au primit certificate și au fost „scutiți” de evaluări de către conducerea Direcției Tehnologia Informației și Comunicații UTM.

Șeful Departamentului Ingineria software și automatică, Dumitru Ciorbă, i-a felicitat pe participanți și s-a arătat mulțumit de parteneriatul cu compania Rift Time, menționând că astfel de inițiative le permit instituțiilor de învățământ să aducă la zi programul, în conformitate cu cerințele pieței de muncă.

„Interesul este definit în primul rând de industrie. De mult discutăm despre acest tip de colaborare și, în sfârșit, el s-a realizat. Sunt nespus de bucuros. Tehnologiile de realitate virtuală permit implementarea diverselor proiecte importante în educație, cultură, medicină și alte domenii”, a declarat specialistul. 

După încheirea evenimentului, studenții și-au împărtășit impresiile cu reporterul AGORA.

 „Am dorit să facem un joc, iar cel mai apropiat tip de joc pentru noi ca adolescenți sunt shooters. Apoi ne-a venit ideea să adăugăm elemente de arcade, ca inamicii să vină în continuu, iar noi să-i atacăm, să-i distrugem și să supraviețuim cât mai mult timp”, a spus Stelian Neculii din echipa „Potatoes”.

„Am vrut să adăugăm un element hardcore, să zicem așa. Atunci ne-a venit ideea cu bitcoin-ul. Voiam să creăm un shooter, însă un joc în care trebuie doar să împuști e cam plictisitor. Dar dacă începi să colectezi banuții și, în același timp, să te aperi, asta îți dă un efect de action”, a spus coechipierul său, Ion Chiriac.

 „VR este o direcție nouă, astfel de evenimente nu s-au mai organizat până acum în incinta universității și am fost foarte entuziasmată când am aflat despre hackathon”, a spus membra echipei Dream Team, Arina Chiroșca, una dintre cele două fete care au participat la hackathon.

„Principiul acesta că IT-ul este un domeniu al băieților încă persistă. Cred că, pe viitor, asta se va schimba. În anii recenți am observat că mai multe fete încep a aplica la specialitatea noastră”, a adăugat ea.

Rectorul UTM, Viorel Bostan, i-a felicitat pe participanți și s-a pronunțat în favoarea unei cooperări mai intense între mediul academic și companiile IT, în vederea îmbunătățirii procesului educațional și a încadrării studenților și absolvenților în câmpul muncii.

„Sperăm să avem în continuare o colaborare reală, nu doar pe hârtie, între universitate și companii”, a spus acesta.

Toți participanții la eveniment au primit certificatele emise de Universitatea Tehnică a Moldovei şi Rift Time Moldova, cu credite ECTS, ce confirmă studierea cursului „Bazele dezvoltării aplicațiilor VR”.

Evenimentul a fost organizat în incinta Facultății Calculatoare, Informatică și Microelectronică, laboratorul „Tehnologii de Realitate Mixtă", echipat cu suportul Administrației UTM, la inițiativa șefului Direcției TIC, Dinu Țurcanu. Potrivit surselor din cadrul universității, la echipamentele existente se vor adăuga multiple dispozitive noi asociate tehnologiilor VR/MR.

Proiectul „Virtual Reality Course and Hackathon” a fost organizat de compania Rift Time, în colaborare cu Universitatea Tehnică a Moldovei, fiind susținut de Agenția pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite (USAID), Asociația Companiilor Creative (COR) și Ambasada Suediei.

Portalul de știri AGORA este partenerul media principal al evenimentului.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
După 12 ani de interimat, directorul Agenției de Inspectare și Restaurare a Monumentelor a fost eliberat din funcție

După 12 ani de interimat, directorul Agenției de Inspectare și Restaurare a Monumentelor a fost eliberat din funcție

Anchetă internă la Moldovagaz. Distribuitorii au inclus în facturi mii de metri cubi de gaz care nu au fost consumați

Anchetă internă la Moldovagaz. Distribuitorii au inclus în facturi mii de metri cubi de gaz care nu au fost consumați

INTERVIU | Este Chișinăul un oraș în care vrei să locuiești? (VIDEO)

INTERVIU | Este Chișinăul un oraș în care vrei să locuiești? (VIDEO)

Advertoriale
INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    O casă pe pământ din Chișinău a fost cuprinsă de flăcări. Mai mult de 70% din locuință a fost distrusă (FOTO)
  • 2
    Maia Sandu, Igor Dodon și Ilan Șor, în topul celor mai de încredere politicieni. Andrei Spînu, la același nivel de activitate cu Ion Ceban
  • 3
    O nouă solicitare a lui Robu, amânată. CSM nu a eliberat acordul pentru urmărirea penală în privința unui judecător
  • 4
    O plantă ar putea atenua efectele dăunătoare ale obezităţii
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.