Cu trei sau cu două uși? Aceasta este dilema care a pus, din nou, în impas proiectul cu privire la achiziționarea a 50 de autobuze pentru municipiul Chișinău

Cu trei  sau cu două uși? Aceasta este dilema care a pus, din nou, în impas proiectul cu privire la achiziționarea a 50 de autobuze pentru municipiul Chișinău

Pentru a doua ședință consecutiv, consilierii municipali nu pot găsi un consens în privința celor 50 de autobuze care urmează să fie achiziționate pentru locuitorii capitalei. Și la ședința de astăzi, aleșii au polemizat ore în șir această problemă. De această dată dilema este numărul de uși pe care ar urma să-l aibă unitățile de transport. În timp ce în caietul de sarcini sunt indicate autobuze cu trei uși, unii consilieri sunt convinși că varianta cu două uși este mai accesibilă și mai utilă, mai ales pentru unitățile de transport care ajung în suburbii.

„Să putem da posibilități tuturor agenților economici care vor dori să participle la licitație. Noi avem 18 suburbii ar fi bine să fie o completare în condițiile tehnice, să fie procurate atât autobuze  cu 3 uși, cât și cu 2 uși.  În caietul de sarcini este indicat numai cu 3 uși. În toată Europa autobuzele au câte 2 uși”, a declarat consilierul liberal, Iurie Topală.

Șeful interimar de la Direcția Transport, Vitalie Butucel, care este și raportul proiectului, susține că nu vede o problemă în achiziționarea unei serii de autobuze cu două uși:

„Noi ca atare am elaborat de comun cu Parcul urban acest caiet de sarcini.  Anume Parcul urban a insistat să lăsăm cu 3 uși pentru că așa le prevăd ei. Este adevărat că atunci când sunt 2 uși e mai ușor mai ales când vorbim despre tichetarea electronica”.

Consilierul PPEM, Ala Nemerenco a vrut să știe cât de adaptate vor fi noile autobuze pentru persoanele cu nevoi speciale și pentru mămicile care își duc copiii în cărucioare:

„Este o problemă pentru persoanele cu dizabilități și mămicile cu cărucior. Podeaua coborâtă va asigura accesul acestor categorii de personae? Ceea ce include caietul de sarcini, este doar o podea coborâtă, sau sunt acele perne care la staționarea autobuzelor o coboară și mai mult?”

Vitalie Butucel a răspuns că deja toate uzinele au implementat acest accesoriu care înclină autobuzul spre bordură. Șeful de la transporturi  a dat asigurări că unitățile de transport vor avea și rampe de acces.

 „Primăriile marilor orașe, atunci când vor să cumpere transport , se gândesc la aspectul ecologic. Chiar dacă asta nu ține de direcția pe care o gestionați, vreau să vă întreb de ce ați optat pentru autobuze care circulă cu diesel? V-ați inspirit de la Gabriela Firea?”, a declarat consilierul Partidului Nostru, Ilian Cașu.

În replică, Butucel a spus că în țara noastră nu a fost aprobată clasa ecologică 1, 2 și 3. 

„Noi am pus condiția să fie de clasă euro 5,6,. Ultima e chiar ecologic- pură. Din țeava de eșapament iese aburi. Ele sunt destul de ecologice. Cele de care spuneți dvs sunt ecologice, dar și mult mai scumpe. Noi acum vorbim despre schimbarea unor autobuze extrem de vechi, să facem un pas. Vă  rog să susțineți proiectul pentru a putea face măcar un pas și de a rezolva o problemă veche de zeci de ani”, a spus Butucel.

Comunistul Vasile Chirtoca și-a exprimat convingerea că autobuzele cu 3 uși vor fi mai convenabile pentru locuitorii capitalei. Ideea a fost susținută și de către aleșii socialiști.

 „Socialiștii numai în cosmos n-au zburat, restul tot știu. Care este diferența dintre autobuzele cu 2 uși și cele cu 3 uși? Vă spun eu: diferența este în preț. Dacă toată Europa folosește cu 2 uși, înseamnă că nu degaba. Poate socialiștii au nevoie de 5 uși? Vorbesc numai ca să vorbească!”, a declarat liberalul Iurie Topală.

Consilierii PPEM au încercat să tempereze discuțiile și să propulseze proiectul spre vot:

„Cât o să ne mai batem joc de oameni? De ce stăm acum și ne cramponăm de o problemă care este la nivel de cerințe minime? Oare chiar ne place să vedem hârburi prin oraș? Poate e timpul să terminăm dezbaterile și să votăm pentru autobuze noi și să terminăm aceste certuri inutile”, a declarat Veaceaslav Bulat.

 Consilierii au luat o pauză, după care urmează să decidă dacă susțin sau nu proiectul.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Top șapte orașe din R. Moldova cu cea mai mare proporție a tinerilor: Bălți, Ungheni și Chișinău, pe primele locuri (INFOGRAFIC)

Top șapte orașe din R. Moldova cu cea mai mare proporție a tinerilor: Bălți, Ungheni și Chișinău, pe primele locuri (INFOGRAFIC)

Troleibuzele 17, 28, 34 și autobuzul 23 își schimbă rutele de circulație pentru 12 zile. Mai multe străzi intră în reparații

Troleibuzele 17, 28, 34 și autobuzul 23 își schimbă rutele de circulație pentru 12 zile. Mai multe străzi intră în reparații

Nu mai mult de +19C în școli: Cehia planifică la iarnă să limiteze temperaturile din instituțiile publice

Nu mai mult de +19C în școli: Cehia planifică la iarnă să limiteze temperaturile din instituțiile publice

Advertoriale
Farmacia Familiei extinde rețeaua de Hyper Farmacii DITA (VIDEO)

Farmacia Familiei extinde rețeaua de Hyper Farmacii DITA (VIDEO)

Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Despre finanțe și investiții, pe înțelesul tinerilor, cu Lilian Guzun, CEO Iute Credit  (VIDEO)

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

Soluția de plată Garmin Pay, disponibilă pentru deținătorii cardurilor Mastercard maib

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
  • Hike cu mine! Unde? La Seliște, să vezi un fag de 300 de ani și să afli cum un slovac a venit în Moldova și s-a apucat să ne dezvolte turismul (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Sfârșit tragic pentru un moldovean aflat în vacanță. Un bărbat s-a înecat într-o piscină din Turcia
  • 2
    Datoriile acumulate de Moldovagaz față de Gazprom vor fi supuse auditului de două companii din Norvegia și Marea Britanie. APP a semnat contractul
  • 3
    Prețul motorinei scade sub 26 de lei. Află prețul plafon stabilit de ANRE la carburanți, pentru data de 12 august
  • 4
    Crima din pădurea de la Strășeni: Unul dintre cei suspectați de omor este fiul fostului polițist Ion Stratulat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.