„Persoanele care se ocupă de contrafacerea încearcă să ne atragă atenția prin elementele care trezesc credibilitatea fața de produs”, a spus șeful secției AGEPI, Andrei Moisei.

Acesta le-a arătat elevilor câteva imagini care reprezintă exemplele produselor contrafăcute comparate cu cele autentice.

imagini: privesc.eu

„Piața noastră este invadată cu fake-uri”, a declarat directorul AGEPI, Lilia Bolocan.

Potrivit oficialei, unii oameni preferă să cumpere produse contrafăcute pe care apar sigle mărcilor recunoscute pentru a demonstra că ei sunt la același nivel cu acea pătură a societății care își poate permite să cumpere produsele acestor brand-uri.

„Nu trebuie neapărat să demonstrezi acest lucru purtând branduri foarte renumite. Poți să fii autosuficient și atunci când susții producătorul autohton”, a spus Bolocan.

Un alt subiect abordat în cadrul evenimentului a fost cel al pirateriei. Furtul proprietății intelectuale este egal cu furtul bunurilor materiale, susțin organizatorii.

Andrei Moisei s-a referit la unele fenomene existente care, potrivit acestuia, încurajează furtul intelectual.

„Noi foarte des copiem, iar câteodată noi chiar ne mândrim că am primit o notă bună după ce am copiat la examen”, a regretat oficialul. 

Evenimentul de astăzi a avut loc în cadrul campaniei „Stop Pirateria și Contrafacerea”, lansată în Republica Moldova cu suportul financiar al Uniunii Europene.