„Piața noastră este invadată cu fake-uri”, avertizează conducerea AGEPI. Elevii unui liceu au fost instruiți să evite produsele contrafăcute

„Piața noastră este invadată cu fake-uri”, avertizează conducerea AGEPI. Elevii unui liceu au fost instruiți să evite produsele contrafăcute

Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) a dat startul campaniei de informare a elevilor cu privire la riscurile legate de consumul produselor contrafăcute sau piratate. Astăzi au fost instruiți elevii liceului „Petre Ștefănucă” din Ialoveni. Adolescenții au învățat despre tehnici de manipulare la care recurg furnizorii produselor contrafăcute și au fost invitați să completeze un chestionar menit să ajute autoritățile în vederea elaborării unor politici noi în domeniul proprietății intelectuale.

„Persoanele care se ocupă de contrafacerea încearcă să ne atragă atenția prin elementele care trezesc credibilitatea fața de produs”, a spus șeful secției AGEPI, Andrei Moisei.

Acesta le-a arătat elevilor câteva imagini care reprezintă exemplele produselor contrafăcute comparate cu cele autentice.

Publicitate
...

...

imagini: privesc.eu

„Piața noastră este invadată cu fake-uri”, a declarat directorul AGEPI, Lilia Bolocan.

Potrivit oficialei, unii oameni preferă să cumpere produse contrafăcute pe care apar sigle mărcilor recunoscute pentru a demonstra că ei sunt la același nivel cu acea pătură a societății care își poate permite să cumpere produsele acestor brand-uri.

„Nu trebuie neapărat să demonstrezi acest lucru purtând branduri foarte renumite. Poți să fii autosuficient și atunci când susții producătorul autohton”, a spus Bolocan.

Un alt subiect abordat în cadrul evenimentului a fost cel al pirateriei. Furtul proprietății intelectuale este egal cu furtul bunurilor materiale, susțin organizatorii.

Andrei Moisei s-a referit la unele fenomene existente care, potrivit acestuia, încurajează furtul intelectual.

„Noi foarte des copiem, iar câteodată noi chiar ne mândrim că am primit o notă bună după ce am copiat la examen”, a regretat oficialul.

Evenimentul de astăzi a avut loc în cadrul campaniei „Stop Pirateria și Contrafacerea”, lansată în Republica Moldova cu suportul financiar al Uniunii Europene.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal