„Persoanele care se ocupă de contrafacerea încearcă să ne atragă atenția prin elementele care trezesc credibilitatea fața de produs”, a spus șeful secției AGEPI, Andrei Moisei.

Acesta le-a arătat elevilor câteva imagini care reprezintă exemplele produselor contrafăcute comparate cu cele autentice.

imagini: privesc.eu

„Piața noastră este invadată cu fake-uri”, a declarat directorul AGEPI, Lilia Bolocan.

Potrivit oficialei, unii oameni preferă să cumpere produse contrafăcute pe care apar sigle mărcilor recunoscute pentru a demonstra că ei sunt la același nivel cu acea pătură a societății care își poate permite să cumpere produsele acestor brand-uri.

„Nu trebuie neapărat să demonstrezi acest lucru purtând branduri foarte renumite. Poți să fii autosuficient și atunci când susții producătorul autohton”, a spus Bolocan.

Un alt subiect abordat în cadrul evenimentului a fost cel al pirateriei. Furtul proprietății intelectuale este egal cu furtul bunurilor materiale, susțin organizatorii.

Andrei Moisei s-a referit la unele fenomene existente care, potrivit acestuia, încurajează furtul intelectual.

„Noi foarte des copiem, iar câteodată noi chiar ne mândrim că am primit o notă bună după ce am copiat la examen”, a regretat oficialul. 

Evenimentul de astăzi a avut loc în cadrul campaniei „Stop Pirateria și Contrafacerea”, lansată în Republica Moldova cu suportul financiar al Uniunii Europene.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!