START concursului „Marca comercială a anului”. Ce beneficii pot avea întreprinderile mici și mijlocii

START concursului „Marca comercială a anului”. Ce beneficii pot avea întreprinderile mici și mijlocii

Camera de Comerț și Industrie (CCI) din Republica Moldova a anunțat astăzi lansarea concursului „Marca comercială a anului”. Președintele organizației, Valeriu Lazăr a declarat că înterprinderile mici și mijlocii care se vor înscrie în concurs vor putea beneficia de anumite facilități.

Este vorba despre reduceri de până la 50% din taxa de participare la concurs și reduceri de 20% pentru o listă de servicii prestate de Camera de Comerț și Industrie, cum ar fi promovarea ofertelor comerciale, participarea la expoziții și misiuni economice, eliberarea certificatelor de origine.

De asemenea, întreprinderile care se vor înscrie în competiție, vor beneficia de publicitate în publicațiile AGEPI, cursuri și consultanță gratuite la înregistrarea mărcilor, servicii gratuite de pre-diagnoză a proprietății intelectuale oferite de către specialiștii AGEPI și altele.

O altă noutate a ediției curente este reducerea numărului de categorii ale concursului de la 17 la 11. Totodată, a fost introdusă o nominalizare nouă - „Marca consacrată”, la care sunt invitate să participe companiile ce dețin mai mult de cinci distincții ale concursurilor anterioare.

Valeriu Lazăr a subliniat că nu vor fi acceptate companiile care sunt vizate în anumite cazuri la Consiliul Concurenței. „Nu poți să pretinzi la un premiu prestigios dacă ai anumite plângeri sau există anumite sancțiuni nestinse la Consiliul Concurenței”, a declarat președintele CCI, Valeriu Lazăr.

Potrivit Liliei Bolocan, director al Agenției de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI), anual sunt depuse pentru înregistrate peste 1.500 de mărci noi de către întreprinderile din țara noastră, însă la concurs se înscriau aceleași companii cu un portofoliu impresionat de mărci înregistrate și o reputație dobândită în timp.

„Peste 30% din companii care se înregistrează au ca domeniu de activitate serviciile de publicitate, producerea băuturilor alcoolice, produse farmaceutice, produse din cereale, apoi urmează servicii în educație și divertisment”, a declarat Lilia Bolocan.

Concursul „Marca comercială a anului” se înscrie în șirul de evenimente cu genericul „Fabricat în Moldova”, care include expoziția propriu-zisă, concursul „Marca comercială a anului” și Premiul în domeniul calității, care va fi decernat de CCI în parteneriat cu Asociația patronală din domeniul evaluării conformității.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor este de 24 decembrie 2014, iar decernarea premiilor va avea loc la gala festivă ce se va desfășura în cadrul „Fabricat în Moldova”, la finele lunii ianuarie 2015.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.