În Chișinău, problema publicității exterioare se discută de mai mulți ani. Autoritățile locale încearcă să lupte cu excesul de publicitate stradală încă din 2011. Agenții economici acuză autoritățile de o atitudine preferențială la demolarea publicității, iar specialiștii în urbanism și arhitectură o cataloghează drept „gunoi vizual”.

„În pofida îndelungatelor dezbateri și discuții, capitala rămâne împânzită de publicitate exterioară. Din cauza excesului acesteia, Chișinăul are un aspect haotic și pestriț. În mod special, arhitectura urbană este afectată negativ de abundența publicității exterioare amplasate pe clădirile din centul istoric”, se spune în cercetare.

 Lacunele legislative, nerespectarea cadrului normativ, controlul defectuos dar și lipsa unor prevederi legislative care să reglementeze zonal amplasarea publicității exterioare. Potrivit autorilor studiului, acestea sunt principalele cauze ale apariției din ce în ce mai masive a afișelor pe clădirilor din oraș.

Solicitat de Primăria MEA, șeful Direcţiei generale arhitectură, urbanism şi relaţii funciare, Sergiu Borozan, a declarat că  primul pas care trebuie făcut pentru soluționarea problemei este perfectarea cadrului legislativ. 

O altă soluție ar fi delimitarea Chișinăului în zone cu publicitate exterioară restrânsă și interzisă, dar și elaborarea și impunerea unui concept stilistic unic pentru publicitatea exterioară în anumite zone ale centrului istoric.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!