Potrivit ministrului Economiei, Chiril Gaburici, proiectul are drept scop optimizarea cheltuielilor CFM, care va economisi 20-25 de milioane de lei anual.

Angajații CFM care lucrează actualmente în stațiile care vor fi închise vor fi transferați la alte stații.

În cazul lipsei unei alternative de transport după închiderea stațiilor de cale ferată și suspendarea circulației trenurilor de călători prin stația închisă, autoritățile locale, împreună cu cele centrale, vor întreprinde măsuri pentru organizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate.

Schimbarea nu se va răsfrânge asupra activităţii opririlor pentru trenurile de călători și nu vor modifica orarele şi rutele trenurilor de călători, iar trenurile vor staţiona în continuare la staţiile propuse închiderii.

Lista stațiilor feroviare la care se referă hotărârea de Guvern și suma cheltuielilor pentru activitatea lor:

- 1 033 460,8 lei/anual pentru staţia Halta 111 km;

- 501 793,64 lei/anual pentru staţia Halta 1507 km;

- 929 432,47 lei/anual pentru staţia Zaim;

- 938 324,97 lei/anual pentru staţiei Kulima;

- 707 414.2 lei/anul pentru staţia Greceni;

- 808 863,61 lei/anual pentru staţia Corten;

- 965 176,66 lei/anual pentru staţia Mereni;

- 1 491 709,6 lei/anual pentru staţia Bahmut;

- 706 360,16 lei/anual pentru staţia Hiliuţi;

- 12 444 152,3 lei/anual pentru staţia Glodeni-Reuţel-Glodeni;

- 854 401,46 lei/anual pentru staţia Ţîra;

- 730 001,89 lei/anual pentru staţia Cobîlnea;

- 755 749,66 lei/anual pentru staţia Ghizdita;

- 600 057,61 lei/anual pentru staţia Hagimus.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!