TOP-ul partidelor politice din Moldova cu cei mai mulți fani pe Facebook

TOP-ul partidelor politice din Moldova cu cei mai mulți fani pe Facebook
Colaj: Agora


Astăzi rețelele sociale, vrem sau nu, au ajuns să fie parte din viața noastră. Multe companii au ales să-și promoveze serviciile și produsele pe rețelele de socializare acordând o atenție sportită social marketingului. În plină campanie electorală, am decis să vedem cât de prezente sunt aici partidele politice din țara noastră, în special cele parlamentare. Am ales cea mai populară rețea de socializare - Facebook.

În topul formațiunilor parlamentare cu cei mai mulți fani pe Facebook se situează Partidul Democrat cu 5507 aprecieri.

Pe locul doi, cu o diferență relativ mică, se poziționează Partidul Liberal Democrat din Moldova, cu 5201 fani. În poza de copertă este prezent și unul din sloganele electorale ale formațiunii - „ÎNAINTE, pentru un stat de drept, fără corupție”.

Următorul în topul partidelor cu cei mai mulți fani pe Facebook este Partidul Liberal. Pagina formațiunii a adunat 4543 de aprecieri. Ca și în cazul PLDM, poza de copertă conține sloganul electoral - „Cu PL în familia NATO și UE”.

Partidul Socialiștilor ocupă locul patru în top cu 1243 de fani pe Facebook.

Mai puțin de 1000 de fani a reușit să adune pagina Partidului Liberal Reformator.

La coada clasamentului se află cel mai mare partid de opoziție din țara noastră, care anterior s-a aflat la guvernare timp de opt ani de zile - Partidul Comuniștilor. Pagina de Facebook a formațiunii are doar 43 de fani.

Numărul de fani pe rețelele de socializare este doar un indicator la capitolul promovare în media online. Urmărind firul postărilor, putem deduce strategiile alese de fiecare partid. Am solicitat părerea specialistului pentru a vedea cât de bine reușesc formațiunile politice să folosească Social Media pentru promovarea în perioada campaniei electorale.

„Cele mai frecvente strategii alese le însoțesc pe cele offline, adică se reflectă acțiunile de promovare ale partidelor pe paginile de facebook, de ex: poze de la mitinguri sau întâlniri cu cetățeni în teritoriu. Nu se simte o strategie clară cu tematici alese, targetate și orientate spre ideea de comunitate pe care o are social media. Comunitatea se măsoară, întreține și reține lângă brand prin comunicare. Între partide politice și utilizatori nu se simte un dialog, probabil din frica unui feedback negativ, deși acesta apare independent, doar că atunci când nu e provocat de partidul politic nu poate fi gestionat și orientat în direcția pe care și-o dorește acesta”, a declarat pentru Agora Social Media Manager ADCENTER, Daniela Donici.

Potrivit ei, o altă strategie pe care au ales-o unele partide cum ar fi PLDM și PD, e share-ul statuturilor, imaginilor de pe paginile oficiale ale liderilor din cadrului partidului. „Este o strategie corectă pentru că ea crează un reach mai mare postărilor și paginilor. E un fel de împrumut de like-ri la pagini și postări. Chiar dacă linkurile nu sunt cea mai puternică formă de conținut pe facebook, în cazul partidelor politice, apariția acestora pe pagină sunt un avantaj, pentru că o dată nimerit pe site, utilizatorul poate fi urmărit în continuare pe alte platforme prin sistemul de advertising google. Dacă, bineînțeles, această metodă de promovare este folosită de brand”, a mai adăugat Donici.

Cele mai populare și care reușesc să atragă un număr mare de like-uri sunt postările în care apar cetățenii simpli și liderii formațiunilor. Totuși, specialiștii în domeniu sunt de părere că partidele politice mai au de lucrat la capitolul promovarea în social media.

„Instrumentele pe care le folosesc partidele politice pe social media se reduc la cele primare recomandate de Facebook. Se pierde elementul de noutate și se recurge doar la imagini creative (și mai puțin pe alocuri), și desigur, la slogane. La acest capitol brandurile comerciale le-ar da o lecție bună partidelor. O recomadare ar fi pentru social media managerii sau persoanele care sunt responsabili de paginile de facebook ale partidelor politice să arunce o privire peste paginile liderilor politici de peste hotare, care îmbină perfect elementul de social media și strategii de comunicare ale brandurilor”, a conchis Social Media Manager ADCENTER, Daniela Donici.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Când începem să discutăm matur și asumat despre relația noastră cu animalele de companie?

Când începem să discutăm matur și asumat despre relația noastră cu animalele de companie?

O arhiepiscopie din România cere pomelnice prin PayPal: „Puteți include câteva nume pentru a fi pomenite în secțiunea Add Note”

O arhiepiscopie din România cere pomelnice prin PayPal: „Puteți include câteva nume pentru a fi pomenite în secțiunea Add Note”

Tot ce trebuie să știi despre săpăturile arheologice de la Cetatea Soroca (FOTO/VIDEO)

Tot ce trebuie să știi despre săpăturile arheologice de la Cetatea Soroca (FOTO/VIDEO)

Advertoriale
Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu a schimbat structura Aparatului Președintelui (DOC)
  • 2
    Ex-vicepreședinte al Parlamentului: Modelul liberal al economiei la etapa actuală ucide producătorii autohtoni
  • 3
    OMS se implică în România pentru a rezolva criza sanitară și a impulsiona vaccinarea anti-COVID
  • 4
    Fostul primar de Corjova Valeriu Mițul, decorat post-mortem cu „Ordinul Republicii”, cea mai înaltă distincție de stat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.